Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Gäller min v70n t5 28xxxx mil.

Jag har små viberationer i bilen. Över och undre motorfäste är bytt.
Vänster drivaxel är bytt.

Bilen känns helt vanlig inte stum eller slapp.
Viberationerna känns tydligt om man tex har foten löst liggandes på kopplings pedalen. Försvinner och kommer om man rör gaspedalen. Alltså precis när jag släpper gasen försvinner det. Och kommer direkt om motor börjar jobba eller motorbromsar.

Vad kan detta bero på? Haft det i något år nu.
Senast redigerad av 1 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gånger.
En mekaniker på en liten fristående verkstad sa vid ett tillfälle till mig att när dubbelmasse-svänghjulet börjar bli dåligt kan det bli vibrationer vid bla belastning. Vet ej om det stämmer. Men en ide i alla fall..
mikeyman35 skrev:En mekaniker på en liten fristående verkstad sa vid ett tillfälle till mig att när dubbelmasse-svänghjulet börjar bli dåligt kan det bli vibrationer vid bla belastning. Vet ej om det stämmer. Men en ide i alla fall..
Så kanske det e. Men ger det inga missljud eller något då?
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jonas_latt skrev:Igår gick inte bilen på alla cylindrar och då hoppade motorn (som den borde göra i det läget )
Och då hoppade hela motorn men v-lådan va helt stum.

Ska det va så?
Jag skulle nog påstå att det är omöjligt att växellådan inte rör sig lika mycket som motorn eftersom de är bultade tillsammans...

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Rensa bagaget, öppna undergolvet, använ[…]

Ja, det är ganska otroligt hur fel den sl&a[…]

Den stora annons-tråden

BMW -06:a i nyskick, endast 100mil, 7-vxl manuell […]