- sön 09 aug 2015, 23:35
Tjena, har införskaffat mig en s60 2,4t -02 med ett irriterande startproblem.
När man startar bilen kall behöver den ett par varv på startmotorn för att gå igång (2-3 sekunder) men när bilen ät varm vill inte motorn tända ordentligt.
Första försöket: startmotorn går runt men motorn tänder inte.
Andra försöket: startmotorn går runt och 1-2 cylindrar tänder men motorn vill inte gå igång.
Fortsätter man försöka är resultatet detsamma som försök nummer två.
Om jag väntar i 15 minuter så motorn svalnar någon grad så startar den efter 2-3 sekunder på startmotorn.
Har läst igenom lite verkstadspapper som följde med bilen och då står det att Kamaxelgivaren ger en låg signal(felkod)
Samt att när jag bytte batteri idag så startade bilen direkt på första varvet på startmotorn men efter första starten som bilen varit spänningslös beter den sig likadant som innan.
Har hittat liknande trådar men jag vet inte var jag ska börja någonstans.
Är det någon vänlig själ som kan ge mig några felsökningstips?
Mvh Thomas
När man startar bilen kall behöver den ett par varv på startmotorn för att gå igång (2-3 sekunder) men när bilen ät varm vill inte motorn tända ordentligt.
Första försöket: startmotorn går runt men motorn tänder inte.
Andra försöket: startmotorn går runt och 1-2 cylindrar tänder men motorn vill inte gå igång.
Fortsätter man försöka är resultatet detsamma som försök nummer två.
Om jag väntar i 15 minuter så motorn svalnar någon grad så startar den efter 2-3 sekunder på startmotorn.
Har läst igenom lite verkstadspapper som följde med bilen och då står det att Kamaxelgivaren ger en låg signal(felkod)
Samt att när jag bytte batteri idag så startade bilen direkt på första varvet på startmotorn men efter första starten som bilen varit spänningslös beter den sig likadant som innan.
Har hittat liknande trådar men jag vet inte var jag ska börja någonstans.
Är det någon vänlig själ som kan ge mig några felsökningstips?
Mvh Thomas
- By morfarginko