Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan,

Har en Volvo S60 2006 årsmodell, och igår när jag skulle starta bilen började "Dags för service lampan" lysa, och samtidigt slutade reglagen för blinkersen att fungera, samt rattknapparna och vindrutetorkar-funktionen fungera. Kikat på säkringar och alla är hela. Även tagit ur batteriet.

Någon som har någon susning på vad det kan vara?
Alltså, både spakar är "döda", även ratt funktionen som farthållare och styra radion med.

Jag har googlat och hittar endast man ska ta ut fuse 21,22,23. Hittar inget mera än det. Har tagit ur alla säkringar, och ingen funktion.
valln skrev:Möjligen en spak som är död, en fungerar slav åt nästa, så tror jag att det kan vara men jag vet ej vilken.
Är det inte så att spakarna är inkopplade i samma kretskort som jag har för mig sitter någonstans bakom ratten? Om någonting fallerar i den änden så förklarar ju det varför båda spakarna dog samtidigt... Har för mig att kretskortet tillsammans med spakarna har någon snitsig förkortning på tre bokstäver men minns inte vad den i sådana fall var.
Schmoyoho skrev:
valln skrev:Möjligen en spak som är död, en fungerar slav åt nästa, så tror jag att det kan vara men jag vet ej vilken.
Är det inte så att spakarna är inkopplade i samma kretskort som jag har för mig sitter någonstans bakom ratten? Om någonting fallerar i den änden så förklarar ju det varför båda spakarna dog samtidigt... Har för mig att kretskortet tillsammans med spakarna har någon snitsig förkortning på tre bokstäver men minns inte vad den i sådana fall var.
Kallas SWM (steering wheel module) och ser ut så här, det att bara byta själva plastlådan med kretskortet utan spakarna eller byta allt.
Spakaran är fastskruvade i den grunkan i mitten, behöver inte byta allt, så länge det andra funkar

*johannn*
har du nån vänlig själ i närheten som har en sån ligger så kan man prova.
Tar 15 minuter och byta ut denna, om ens det
Bilagor
296ejjd.jpg
296ejjd.jpg (33.58 KiB) Visad 2011 gånger
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]