Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Råkade ut för något jäkl.. skumt fel igår när jag skulle kliva ur min S80 -99 för att tanka.

När jag skulle öppna förardörren så slog det tvärstopp, dörren gick bara upp som till första läget dvs någon cm sedan tvär stopp.
Jaha tänkte jag nu sa låskistan upp sig, drog igen dörren försökte igen samma fel, körde upp o ner med central låset, hjälpte inte.
Körde ner rutan för att få ut näven och försöka utifrån, nähe. Fick kravla över och ta mig ut på passagerar sidan.

Samma väg in igen efter tankning, när jag kom hem igen så började jag kolla vad som hänt, var svårt att se då springan mot bakdörren bara blev 5-6 mm innan det tog stopp. Men då såg jag att det röda glaset för ljusmarkering vid öppen dörr hade åkt ut ur dörren och laggt sig precis så det nöp möt bakdörren. Det gjorde också att bakdörren inte gick att öppna mer än ca 30 cm.

Höll säkert på 1 timme innan jag lyckade pilla tillbaka glasinfästningen så pass mycket att dörren kunde öppnas, hade ju bara en springa på några mm att jobba igenom. Anl att glaset åkt ut var att någon ägare före mig våldfört sig på glaset och plåten runt glaset så det snäppte inte fast som det skulle. Jag har ju ägt bilen några år, så lustigt att det inte hänt tidigare.

Obehagligt fel, för plasten i glaset är så stark och man får ingen kraft för att trycka sönder glaset med hjälp av dörren då rörelsen bara är någon cm.
Än äldre eller kraftig person som inte klarar att ta sig till passagerar sidan sitter då fast.
Kablar till tändspol

Problemet, i mitt fall i alla fall, är att pl[…]

Feltema har ju AGM-batterier i den storleken f&o[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]