Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter en incident i garaget så är nu den lackade delen på spegeln blivit skrapad. Jag tror det blir enklare att få detta att se bra ut genom att byta ut kåpan än att försöka få det bra med lackstiftet.

Visst är väl den kåpan bara att bända av med en mejsel, jag behöver inte byta hela spegeln?

Säljs dessa färdiglackade av volvo? ungefärligt pris?

Kan JB Bildemo tänkas ha det till vettigare pris?

Bilen har färgkod 445, vad heter den färgen så jag vet om jag ska börja ringa runt?

Mvh
Anders

Edit: vad heter kåpan? försöker söka i bildelsbasen.
Senast redigerad av 1 Brainy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Venetianskt röd

/Martin
av buuyuu
Fick min högra spegel söndersparkad en natt när jag jobbade på krogen. 3kkr. kostade det. Var lika dyrt som självrisken.

Dj-vla tur att den som gjorde det bara träffade spegeln och inte dörr eller skärm. Men visst vill man ha tag i den :twisted: Eller det kan var tur att jag inte fick tag den :twisted: annars hade jag väl skrivit det här från Hall eller något annat "spa"... :lol:
Användarvisningsbild
av Loner
Ja är den skrapad så blir det nog inte bra med stift, spackla/slipa och lacka med sprayburk kanske..

Eller här med nån lackfirma och dom vill göra det för en billig penning, elelr så kollar du som du säker med skroten om dom har nån i rätt färg.

Annars kanske det är läge att uppgradera till 07-speglar eller kromkåpor.. (inte för att jag skulle ha gjort det)

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
MartinS skrev:Venetianskt röd

/Martin
Isådanafall har jag fel färgkod för röd är inte bilen.
Loner skrev:Ja är den skrapad så blir det nog inte bra med stift, spackla/slipa och lacka med sprayburk kanske..

Eller här med nån lackfirma och dom vill göra det för en billig penning, elelr så kollar du som du säker med skroten om dom har nån i rätt färg.

Annars kanske det är läge att uppgradera till 07-speglar eller kromkåpor.. (inte för att jag skulle ha gjort det)

/L
Kromkåpor är inte aktuellt.

Har kikat runt idag, nylackad kåpa kostar på bilia 945kr och med personalrabatten 927kr. Känns tråkigt dyrt. Trodde den skulle vara billigare.

Jb bildemo hade bara en och den var silverfärgad. Det fanns ingen som helst möjlighet att de skulle få in den i andra färger påstod han jag pratade med...

/Anders som precis kört till Göteborg i snövädret... första 12milen tog över 3h...
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev: Isådanafall har jag fel färgkod för röd är inte bilen.
/L
Ja 445 är röd pärlemor.... så då har du nog fel färgkod..

/L
av Droopy
Brainded skrev:Efter en incident i garaget så är nu den lackade delen på spegeln blivit skrapad. Jag tror det blir enklare att få detta att se bra ut genom att byta ut kåpan än att försöka få det bra med lackstiftet.

Visst är väl den kåpan bara att bända av med en mejsel, jag behöver inte byta hela spegeln?

Säljs dessa färdiglackade av volvo? ungefärligt pris?

Kan JB Bildemo tänkas ha det till vettigare pris?

Bilen har färgkod 445, vad heter den färgen så jag vet om jag ska börja ringa runt?

Mvh
Anders

Edit: vad heter kåpan? försöker söka i bildelsbasen.
Finns att köpa grundlackade för ca 900kr st, ej färdiglackade. Det var iaf det svaret jag fick hos Volvo i Sundsvall
Användarvisningsbild
av Loner
Som parantes kan jag nämna att jag fick min takvinge lackad för 800:-
Och när dom ändå hade färgen blandad så lackade dom mina backspegelkåpor gratis.

/L
av CANBus
tala om vad det är för färg på bilen då, om den inte är röd,är den grön? blå? gul? rosa?
jag har spegelkåpor till 04:or, så det kan finnas en chans att jag just har din färg..
jag kan tänka mig ge bort en...
Användarvisningsbild
av Brainy
Hade skrivit fel färgkod här bara, de jag skrivit i mina anteckningar som jag hade när jag ringde runt är 455 (= Titanium grå metallic).

Det pris jag fick skulle vara på färdiglackade, inte grundlackade.

För 927kr så känns det ju som om någon borde kunna lacka kåpan åt mig billigare.

/Anders
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]