- fre 17 jul 2015, 19:17
var på jobbet så sambon fick smita in med bilen på Volvoverkstad och kolla varför den läckte olja. Hon är helt okunnig på bilar och teknikern ringer upp mig och berättar att växellådan, TF80-SC, läcker olja men inga större mängder.
Nu 2v senare är det rejält med olja på skyddsplåten. Som fredagsnöje :lol: kryper jag in under bilen och lossar på skyddsplåten och vad ser jag?
- Jo, det finns ingen olja under växellådan som mekanikern påstod......bra på sätt o vis..
men laddluftröret dryper av olja. Lossade på slangklämman närmast resonatorn och då droppar det ut mer olja......tankarna flög i väg någonstans mellan den ondes namn och volvoverkstadens kriminellt dåliga felsökning.
Så finns här någon som är duktig på turbo och turbos oljesmörjning?
Är det turbobyte som gäller rakt upp o ner?
Nu 2v senare är det rejält med olja på skyddsplåten. Som fredagsnöje :lol: kryper jag in under bilen och lossar på skyddsplåten och vad ser jag?
- Jo, det finns ingen olja under växellådan som mekanikern påstod......bra på sätt o vis..
men laddluftröret dryper av olja. Lossade på slangklämman närmast resonatorn och då droppar det ut mer olja......tankarna flög i väg någonstans mellan den ondes namn och volvoverkstadens kriminellt dåliga felsökning.
Så finns här någon som är duktig på turbo och turbos oljesmörjning?
Är det turbobyte som gäller rakt upp o ner?
Bojkotta Exxon Mobil
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez
De köper olagliga transporter till o från deras fabrik.
De rekommenderar en lågfriktions A5-olja till en motor som kräver högsmörjande A3.
De orsakade en av världens största oljekatastrofer med deras fartyg Exxon Valdez
- By jlu