Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malajo
Har satt in ett uttag i bagaget och kopplat in i original kablage.
Säkringen sitter på plats men det funkar inte ändå.

Nån som har nån idé?
Användarvisningsbild
av loci
malajo skrev:Har satt in ett uttag i bagaget och kopplat in i original kablage.

Nån som har nån idé?
Antar att du har samma "problem" som jag hade när jag satte i sådant i min bil.
Lösningen var enkel,på min funkar uttaget bara när tändningen är på :wink: .
Med vilket det både finns fördelar och nackdelar med .
av malajo
loci skrev:
malajo skrev:Har satt in ett uttag i bagaget och kopplat in i original kablage.

Nån som har nån idé?
Antar att du har samma "problem" som jag hade när jag satte i sådant i min bil.
Lösningen var enkel,på min funkar uttaget bara när tändningen är på :wink: .
Med vilket det både finns fördelar och nackdelar med .
Mitt funkar inte med motorn igång heller :-(
Jag hoppades verkligen att jag hade samma problem som dig men icke.

Jag har inte volvo original-uttag utan köpte ett på Biltema och klippte isär själva kontakten.
Plus ska väl vara i mitten?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bäst vore om du kunde mäta så det kommer ström dit alls.

Tröttnar du på det uttaget kan jag ordna fram ett annat :) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&t=118031
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote
Jag har inte volvo original-uttag utan köpte ett på Biltema och klippte isär själva kontakten.
Plus ska väl vara i mitten?[/quote]

Ja plus i mitten , är nog inet fel på uttagen men är säkringen på rätt ställe?
av malajo
Har kollat släktingen, tror det var nr 7?
Tältar nu så jag har inte tillgång till nån multimeter just nu.
Ett nytt han vara intressant, om inte mitt hål är för stort nu.
Användarvisningsbild
av leiwi
malajo skrev:Har kollat släktingen, tror det var nr 7?
Tältar nu så jag har inte tillgång till nån multimeter just nu.
Ett nytt han vara intressant, om inte mitt hål är för stort nu.

Om du har en s60 01 som jag tror så är det enligt elschema säkring nr 8 i bagaget som skall användas.

Säkringar i bagageutrymmet
1. Backljus.......................................................................................... 10 A
2. Positionsljus, dimljus, bagagerumsbelysning
nummerskyltbelysning, dioder i bromsbelysning .................. 15 A
3. Tillbehör (AEM) ............................................................................ 20 A
4. Reservplats ........................................................................................... -
5. REM elektronik............................................................................. 10 A
6. Cd-växlare, TV, RTI ..................................................................... 7,5 A
7. Dragkablage (30-matning) ........................................................ 15 A
8. Eluttag bagageutrymme............................................................. 15 A
9. Bakdörr, höger: Fönsterhiss, spärr fönsterhiss..................... 20 A
10. Bakdörr, vänster: Fönsterhiss, spärr fönsterhiss .................. 20 A
11. Reservplats ........................................................................................... -
12. Reservplats ........................................................................................... -
13. Värmare dieselfilter ...................................................................... 15 A
14. -................................................................................................................ -
15. Reservplats ........................................................................................... -
16. Reservplats ........................................................................................... -
17. Tillbehör audio .................................................................................5 A
18. Reservplats ........................................................................................... -
19. Nedfällningsbart nackstöd......................................................... 15 A
20. Dragkablage (15-matning) ........................................................ 20 A
21. Reservplats ........................................................................................... -
22. -................................................................................................................ -
23. AWD.............................................................................................. 7,5 A
24. Four-C SUM ................................................................................. 15 A
25. -................................................................................................................ -
26. Parkeringshjälp................................................................................5 A
av LaRy
Jag vet att elsystemen i S60 och S80 är mycket lika. På min S80 -05 finns ett zig-uttag för baksätet. Säkringarna för detta är väl dolda. De är är placerad i en uppsättning säkringar i närheten där rattstången går ner, ovanför pedalstället. Inredningspanelen ovanför pedalställ måste lossas för att komma åt dessa säkringar. Kolla i instruktionsbok om du har säkringar även där. Även jag har säkringar i gaveln på instrumentbrädan, så det är ingen ersättning för dessa.
av malajo
Sorry att jag inte hängt med här.
Det är alltså en V70 -03 det gäller.
Har glömt ändra infon i min profil.
Jag kollade i boken när jag skulle kolla säkringen så jag e ganska säker på att jag kollade rätt säkring.

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]