Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CaptainMorgan
För ca knappt år sedan så lämnade jag in bilen(V70 2,4 manuell -05 15000mil) på Volvo då jag var 100 på att vänster hjullager fram gått i sig. Hjulagerljud vid högersväng. Men det dom hittade var rost på vänster fram bromskiva som dom slipat bort - ljudet försvann. Jag såg inget som dom slipat, så antagligen var det på insidan.
Nu så är det tillbaka, men mycket värre börjar vid 50-60 och ökar med hastighet. Hör inget i låga hastigheter, ingen skillnad på ljudet om jag svänger vänster eller höger. Känner inga vibrationer på fjäderben när jag snurrar på hjulen. (inget bak heller).
Var i Danmark i helgen, och det lät riktigt illa i 120 på deras nyasfalterade motorväg som var slät som ett parkettgolv. Var tvungen att stanna och kolla om jag såg något.
Kan det vara rost igen?
Kan hjullagret vara kass om jag inte känner något glapp, eller vibrationer i fjäder?
När det började väsnas nu igen så påminde det om ljudet då den var inne och fick skivan slipad, men nu efter 3dagar låter det ännu värre.
Och alla småverkstäder runt omkring har semester. Några Ideer?
Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]

Servicemeddelande - Volvo On Call?

Beställ ett eget batteri och byt. https://[…]

Jo men om de sänker vanliga priset så b[…]

Vi våtslipar och kör klarlack på[…]