Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Deadmetal86
Tjenare, jo ja tänkte byta ut mitt mätarhus i min volvo v70n 02 till en 03 ans och jag undrar bara. Går de att köpa vilken som helst och sedan montera eller måste det vara några siffror som ska matcha med min nuvarande? / rickard
av garinge
För det kostar 2500 för rep och då blir man utan bil tills ens är tillbaka så då är det enklare att byta till ett beggat som kanske är köpt billigare och bara kan köra vidare :)
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Rätta mig om jag har fel men mätarhuset sparar hur långt bilen har gått, så byter du till ett begagnat så får du hitta ett som gått lika långt eller mer? hur blir det annars med besiktningen om man sätter i ett mätarhur som visar att bilen gått 10.000 när bilen kanske gått 30.000?

Vet att på V40 bilarna mellan 1998 - 2004, så sparades det i mätarhuset, o skulle man slänga in ett annat så visade det ju fel mil, går bara för volvo att omprogrammera det då men va lär det kosta?
Användarvisningsbild
av wissel
garinge skrev:För det kostar 2500 för rep och då blir man utan bil tills ens är tillbaka så då är det enklare att byta till ett beggat som kanske är köpt billigare och bara kan köra vidare :)
Vaddå, plocka ur instrumenthuset o skicka iväg det, behöver du bilen under tiden så använd den bara.....
vill du absolut ha hastighetsmätare så har du det isf i din radio om du t.ex. har HU603 eller motsvarande....
Så skulle jag ha gjort....
Användarvisningsbild
av wissel
IndustriDiamant skrev:Rätta mig om jag har fel men mätarhuset sparar hur långt bilen har gått, så byter du till ett begagnat så får du hitta ett som gått lika långt eller mer? hur blir det annars med besiktningen om man sätter i ett mätarhur som visar att bilen gått 10.000 när bilen kanske gått 30.000?

Vet att på V40 bilarna mellan 1998 - 2004, så sparades det i mätarhuset, o skulle man slänga in ett annat så visade det ju fel mil, går bara för volvo att omprogrammera det då men va lär det kosta?
Bilprovningen har inga synpunkter på mätarställningar över huvud taget.

Jo det är inte speciellt stort, nedan är[…]

Rtti trafiktjänst navigation

Ingen? :-o

Min kopplingspedalgivare har gett upp 2ggr. "[…]

Erfarenheter XC90?

Efter lite googlande verkar många tidiga ha […]