Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har haft meddelande "Larmsystem, service erfordras" ett tag, samt att det ibland (sällan) falsklarmar. Jag har nu bytt till ny larmsirén (där ju backupbatteriet också sitter). Vanligt fel. men problemet kvarstår. Misstänker ev. rörelsesensorn i taket. (?) Någon i norra stor-STHLM som skulle kunna hjälpa mig läsa ut felkoder innan jag går vidare?

Andra erfarenheter eller teorier?

V70 2006.

Mvh
Patrik
Börja med att stänga av den innan du larmar på. Lite att komma ihåg varje gång du lämnar bilen
men det blir nog en vana rätt snabbt.
Får du inga falsklarm så är det troligen som du misstänker.
Jag har oxå ett sånt felmeddelande, nyligen köpt bilen och satt och lekte med dosan, Tryckte på skuffknappen men verkar inte hända nånting men efter det så kom felmeddelandet. Vad är meningen ska hända om man trycker på skuffknappen?
Hej Rostfritt
Du måste trycka två gånger på knappen för att endast bakluckan ska öppnas. Kan det vara den enkla lösningen i ditt fall?
Bil och baklucka förblir låst igen vid stängning av luckan.
Detta står i instruktionsboken för de som missat detta.
En bok som glöms bort att bli läst.

Lennart
Läste faktiskt boken, men framgick inte klokt vad som skulle hända, Hade en ide om att hela luckan kanske skulle öppna sig själv fall man hade händerna fulla men de var väl att önska för mycke :roll: ? Händer igenting hur man än gör på våran och i samband med att jag börja undersöka funktionen på knappen så dök felmeddelandet upp. Så misstänker att de är nått vajj med låset i skuffen?

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]