Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej alla forumiter !!!!!

Jag måste byta länkarm på min V70 -01 och har regsökt på Biltemas hemsida, där får jag upp att den passar till chassi nummer : 645617 och 647148 men mitt chassi nummer slutar på 051182.

Då undrar jag om någon där ute vet om detta kommer funka ändå eller har Biltema fel ?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Biltemas länkarm kommer att passa på din bil. Chassinummer 645617 är ju en bit in i modellår 2007. Du har chassinummer 51182 som innebär att den tillhör modellår 2001.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hasse53 skrev:Biltemas länkarm kommer att passa på din bil. Chassinummer 645617 är ju en bit in i modellår 2007. Du har chassinummer 51182 som innebär att den tillhör modellår 2001.

Aha.... Tack så mycket för hjälpen Hasse53
av III
Bara en sak. Biltemas länkarmar har visat sig vara av ytterst tveksam kvalité. En kompis nya Biltemalänkarm han inte bli ett år innan kulleden var helkass. En annan bekants Biltemalänkarm höll inte två år, gummibussningen var helt slut, bilen drog snett vid acceleration och inbromsning. Båda bilarna är gamla taxibilar med många mil men rullar numera som privatbilar och har gjort med dessa Biltemadelar. En av dessa fick nya stötdämpare bak, en höll inte ens ett år innan den läckte ut så¨mycket olja att bilen blev gungig. Men delarna är billiga som dessa bilägare säger men tycker det verkar dyrt på sikt.
Användarvisningsbild
av greeeken
III skrev:Bara en sak. Biltemas länkarmar har visat sig vara av ytterst tveksam kvalité. En kompis nya Biltemalänkarm han inte bli ett år innan kulleden var helkass. En annan bekants Biltemalänkarm höll inte två år, gummibussningen var helt slut, bilen drog snett vid acceleration och inbromsning. Båda bilarna är gamla taxibilar med många mil men rullar numera som privatbilar och har gjort med dessa Biltemadelar. En av dessa fick nya stötdämpare bak, en höll inte ens ett år innan den läckte ut så¨mycket olja att bilen blev gungig. Men delarna är billiga som dessa bilägare säger men tycker det verkar dyrt på sikt.
Jajaja Jag har haft mina länkarmar från Biltema i 4 år nu utan problem.
Bromsskivor från Biltema o inga problem. Hjullager utan problem.
Visa har extrem otur andra har tur.
Tro inte att original delar alltid håller bättre
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Jag åkte och köpte en länkarm igår på Biltema igår, tänkte köpa på Mekonomen först men deras va slut. Ska bila till Bryssel den 5:e så jag vill byta denna så fort som möjligt. Rapporterar hur det blev när den sitter på plats.
av III
greeeken skrev:
III skrev:Bara en sak. Biltemas länkarmar har visat sig vara av ytterst tveksam kvalité. En kompis nya Biltemalänkarm han inte bli ett år innan kulleden var helkass. En annan bekants Biltemalänkarm höll inte två år, gummibussningen var helt slut, bilen drog snett vid acceleration och inbromsning. Båda bilarna är gamla taxibilar med många mil men rullar numera som privatbilar och har gjort med dessa Biltemadelar. En av dessa fick nya stötdämpare bak, en höll inte ens ett år innan den läckte ut så¨mycket olja att bilen blev gungig. Men delarna är billiga som dessa bilägare säger men tycker det verkar dyrt på sikt.
Jajaja Jag har haft mina länkarmar från Biltema i 4 år nu utan problem.
Bromsskivor från Biltema o inga problem. Hjullager utan problem.
Visa har extrem otur andra har tur.
Tro inte att original delar alltid håller bättre

Nä, kanske inte eller kanske. Biltema köper väl in från olika tillverkare och du kanske haft turen och få från en bra tillverkare medans andra fått från en usel tillverkare. Liknelsen kan nog dras till Micro för många år sedan då en kompis skulle ha stötdämpare till en gammal bil. Vi hittade rätt artikelnummer och var nyfikna och drog ur några dämpare ur kartongerna med samma artikelnummer och fann olika tillverkare. Efter lite letande hittade vi två tillverkade av Sachs. Dom funkade bra så länge han hade bilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
mattish skrev:
Perra83 skrev:Köper man billigt så köper man dyrt.
Ibland...
Ja tills man lär sig.

Det är så jobbigt när grejer inte håller måttet.

Om oljetryckslampan är släckt och givare[…]

Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]