Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stefanpette
Har läst på många ställen att det finns skal till nyckeln så man slipper den där delningen mellan nyckeln och larmdosan.
Funderingen då är finns det till -02 XC70?

Hittar på många ställen från 04 och framåt, någon som vet nått?
Användarvisningsbild
av wissel
Du pratar om något som kallas KIR. Den nyckeln med integrerad larmmodul kom 2004.
Många har beställt nytt nyckelämne till KIR och flyttat över kretskortet från Dosan....sök på KIR så finns det
massor av tips o trådar samt en del Mektips.....
Användarvisningsbild
av stefanpette
wissel skrev:Du pratar om något som kallas KIR. Den nyckeln med integrerad larmmodul kom 2004.
Många har beställt nytt nyckelämne till KIR och flyttat över kretskortet från Dosan....sök på KIR så finns det
massor av tips o trådar samt en del Mektips.....

Ja men precis, men fungerar det även på årsmodell 2002, va mer så jag tänkte. Dvs flytta modulen från gamla larmdosan till den nya KIR nyckeln ?
Användarvisningsbild
av wissel
Om du flyttar ditt kretskort från din dosa så bryr den sig inte om vilket skal den sitter i !
Nyckel måste du köpa o inprogrammera som vanligt hos Volvo ÅF.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Man behöver inte blanda in Volvo alls, gjorde min egen KIR för 364:-, allt som behövs är en komplett KIR nyckel, antingen plockar man en begangnad och krånglar eller så köper man en nyckel från t.ex Creatix, lämnar in nyckel ämnet till låssmed.

Sen får man plocka ur kretskortet och karva ur transponern ur gamla nyckeln, montera i nya och limma ihop.. Ska se om jag hittar bilderna från när jag gjorde det..
Användarvisningsbild
av wissel
Kolla om själva nyckeldelen på KIR är ihoplimmad om den är det så är det lite krångligare,
lätt att det blir fult om man sågare eller så, likaså att få ut Transpondern (Glas) hel
ur den gamla nyckeln, men viss går det.
Användarvisningsbild
av stefanpette
Ahaa okej!

Får ta och köpa en kir och kika lite då, men då har jag fått svar. Tackar för hjälpen.
av malajo
Transpondern sitter alltså i själva nyckeln? Jag snackar oxå om den gamla varianten alltså, med lös larm-dosa. Har oxå funderingar på att uppgradera mig till en kir.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
malajo skrev:Transpondern sitter alltså i själva nyckeln? Jag snackar oxå om den gamla varianten alltså, med lös larm-dosa. Har oxå funderingar på att uppgradera mig till en kir.
Jag ska försöka fixa ett mektips under morgondagen om jag får tid!
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]