Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan.
Jag funderar på att köpa överdragsklädsel till min Volvo V70N. Någon som har gjort det och vet om passform och pris? Ingen som vet var man kan se utbudet och bilder på dem.
Johansson
Användarvisningsbild
av Whisky
Bra fråga... Jag har trott att det i princip är "omöjligt" att kränga på en överdragsklädsel, eftersom sätet är utrustad med sidokrockkudde... Någon som vet om det finns godkända klädslar enligt frågan?
Användarvisningsbild
av CarMan
man får köpa en klädsel gjord för sidokrock kuddar. inget konstigt med det.
men vem vill ha en ful överdrags klädsel?
dom passar igne vidare, är fula & nöts väldigt fort!
orginal klädseln stoppar för mycke mer !!!
har du överdragsklädsel kommer du altid att ha en ful bil, men näste äger får en fin bil!

skule olycken vara frammi så är det ju ingen konst att byta orginalet!
Användarvisningsbild
av Scania
CarMan:

Kan man byta originalklädsen? Trodde att man i så fall måste byta hela stolen...
Blir det inte dyrt att byta klädseln, för det kan man väl inte göra själv? Eller?
Användarvisningsbild
av henka35
Man kan byta bara klädseln på stolarna. Vad det kostar vet jag inte.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Scania skrev:CarMan:

Kan man byta originalklädsen? Trodde att man i så fall måste byta hela stolen...
Blir det inte dyrt att byta klädseln, för det kan man väl inte göra själv? Eller?
nej, klart man inte byter hala stolen. kan kan byta klädsel, värmesits, skum & schaccit separat.

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, […]

För normala försäkringar är de[…]

Jag har en dieselbil och en ren elbil. Det blir un[…]

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]