Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pinguen
God kväll.

Ingen som sitter på en 3D modell på en volvo v70 2000 till 2007??
Har ett projekt som jag hade vilat ha det till.
Användarvisningsbild
av Pinguen
Ingen ?? hade varit skoj att få tag i en 3D-modell =)
Användarvisningsbild
av Pinguen
oj kanske inte var riktigt tydlig vad jag menade =)
En 3D- modell "CAD modell" till datorn alltså :P
av ThunderAce
om du inte hackar in dig hos Volvo personvagnar eller har nån som jobbar där så lär det blir svårt och
få tag på en 3D CAD modell på en bil. Jobbade själv på Volvo tidigare och det är inget man bara
delar med sig
av ThunderAce
Droopy skrev:http://www.3dcadbrowser.com/download.aspx?3dmodel=5323 Här fins cad modeller i alla dess former, de lär ju dok inte vara gratis
bra sida om man klarar sig med skalet på bilen, ytor på delarna, står inte riktigt vad TS vill göra för nåt så svårt och ge feedback
detalj konstruktionen är inte med i dessa modeller, sen kostar en modell ca 1000 lapp med dagens kurs
Användarvisningsbild
av Pinguen
ThunderAce skrev:
Droopy skrev:http://www.3dcadbrowser.com/download.aspx?3dmodel=5323 Här fins cad modeller i alla dess former, de lär ju dok inte vara gratis
bra sida om man klarar sig med skalet på bilen, ytor på delarna, står inte riktigt vad TS vill göra för nåt så svårt och ge feedback
detalj konstruktionen är inte med i dessa modeller, sen kostar en modell ca 1000 lapp med dagens kurs
Hittade den sidan med.
Känner för dom 150dollarna så kan jag lika gärna gå ut å mätta på min egna bil.
Tänkte bara om det fanns.
Finns ju många som sitter å ritar privat, så det var bara en tanke.
Men hade varit häftigt att få loss en från Volvo =)
Får ringa å fråga ;)
av ThunderAce
Pinguen skrev:
ThunderAce skrev:
Hittade den sidan med.
Känner för dom 150dollarna så kan jag lika gärna gå ut å mätta på min egna bil.
Tänkte bara om det fanns.
Finns ju många som sitter å ritar privat, så det var bara en tanke.
Men hade varit häftigt att få loss en från Volvo =)
Får ringa å fråga ;)
Ett alterativ är om man kan få tag på några studenter eller liknande med 3D scanner så kan de göra typ ett arbete

Vet att Örebro Universitet har en 3D scanner, har använt den tidigare då jag pluggade i ett helt annat arbete
Stefans 968

En bra plåt det där :-D Ja, passa[…]

@OlofEmanuel , Får du inge svar kan du se v[…]

@EbbevonVolvo , Ja, äntligen reglisten ;-) […]

Kablar till tändspol

Hei! Ursäkta min Svenska, den är kanske […]