Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henkan
Jag har precis monterat en elektrisk motorvärmare+kupevärmare i min V70N-02. När man ska montera motorvärmaren så finns det en distansring som enligt manualen ska vara 10 mm. Den sitter mellan blocket och plattan som trycker fast motorvärmaren. När jag hade monterat första gången kunde man fortfarande rucka på motorvärmaren. Jag ringde Bilia Jägersro i Malmö där jag köpt den och undrade om det skulle vara så. Enligt dem så skulle den sitta fast ordentligt och "Du har gjort fel". När jag demonterade motorvärmaren för att undersöka passade jag på att mäta distansringen, den var 12 mm :evil: . Det var precis det jag misstänkte. Jag fick fila ner den till 10 mm. När jag monterat motorvärmaren för andra gången satt den stenhårt mot blocket. :D Till alla er som ska montera själv, kolla måttet på distansringen innan ni sätter igång. Jag ska besöka Bilia och påpeka detta.

Jag kör lite olika lösningar. V50 -Brem[…]

Nej, impulsgivare ( vid svänghjul) fanns ej p[…]

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]