Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av teddysoft
Jag undrar om nån omkring Örebro kan hjälpa att släcka våran service lampa?
Har precis bytt kamrem m.m men det gick inte att släcka den manuellt med tripp + tändning.

Mvh
Ted

Stort tack till ThunderAce för hjälpen!
Senast redigerad av 1 teddysoft, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Märkligt. Det ska gå släcka den med trippknappen. Har släckt kompisens v70n flera ggr och min v70. Samma tillvägagångs sätt :)
Användarvisningsbild
av wissel
Jag har aldrig stött på någon som det inte funkat på.
har du gjort så här ?:
Nollställning av Service lampan -01

-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
-När nollställningsknappen för tripmätaren har varit intryckt i 10 sekunder så börjar lampan blinka.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren innan 5 sekunder. Instrumentet signalerar en ljudsignal när nollställningen har lyckats.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 5 sekunder så nollställs inte lampan utan lampan slutar att blinka.
Användarvisningsbild
av teddysoft
Exakt så jag, min chef samt killen på verkstaden har försökt med.
Gick galant att göra på detta sätt när jag gjorde 1000mila servicen i Oktober förra året.

Men nu händer ingenting av någon konstig anledning.

Får göra ett nytt försök igen imorgon då frugan kommer hem på arbetsrasten.
av ThunderAce
teddysoft skrev:Exakt så jag, min chef samt killen på verkstaden har försökt med.
Gick galant att göra på detta sätt när jag gjorde 1000mila servicen i Oktober förra året.

Men nu händer ingenting av någon konstig anledning.

Får göra ett nytt försök igen imorgon då frugan kommer hem på arbetsrasten.
Hör av dig om det inte funkar
av ThunderAce
teddysoft skrev:Har fortfarande inte löst problemet.

Om du har tid någon dag ThunderAce och vi kan mötas nånstans och så får du försöka lösa problemet.
Halloj, finns i Örebro vardagar då jag jobbar där, vet inte hur det ser ut för dig på dagarna men
jag kan komma ifrån jobbet när som. Tar bara med mig grejerna så försöker vi fixa det.
Användarvisningsbild
av teddysoft
ThunderAce skrev:Halloj, finns i Örebro vardagar då jag jobbar där, vet inte hur det ser ut för dig på dagarna men
jag kan komma ifrån jobbet när som. Tar bara med mig grejerna så försöker vi fixa det.
Jag jobbar i Hallsberg, men kan ta mig till Örebro alla dagar :).
Det bästa kanske är att om man möter vid feltema kanske?
av ThunderAce
teddysoft skrev:
ThunderAce skrev:Halloj, finns i Örebro vardagar då jag jobbar där, vet inte hur det ser ut för dig på dagarna men
Jag jobbar i Hallsberg, men kan ta mig till Örebro alla dagar :).
Det bästa kanske är att om man möter vid feltema kanske?
Nej men finns du i Hallsberg så har jag nästan vägarna förbi, bor själv i Askersund, pendlar till Örebro
Imorgon tisdag eller övermorgon onsdag passar för min del, hur ser det ut för dig?
Användarvisningsbild
av teddysoft
ThunderAce skrev:Nej men finns du i Hallsberg så har jag nästan vägarna förbi, bor själv i Askersund, pendlar till Örebro
Imorgon tisdag eller övermorgon onsdag passar för min del, hur ser det ut för dig?
Låter kanon!
Vad säger du om imorn (Tisdag) eftermiddag?
Kablar till tändspol

Jag köpte nya kontakter på Amazon, de h[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Tack för svar! Något special verktyg? N[…]

Kupefläkt vandrar V70 2013

V70 d4 AWD my13 Kupefläkten har på sis[…]