- sön 22 mar 2015, 21:49
Hejsan. det är så att jag försöker få liv i ett bilbygge med S80 elsystem man håller på med men allt är dött får signaler fram och sånt till relän men när man slå på tändningen så klickar det i många relän (både CEM & REM) och även klickar om tändningen är av på någon. försökte läsa av felkoder men får ingen kontamination.
Dim är helt svart ingen reaktion från den,
dom det klickar från verkar vara ( RMA1 , i REM) CMA2 & CMA3, i CEM en hel del smårelän klickar det om och några bil även lite ljumma efter bara några minuter.
även klickar ifrån FST1 (vindrutetorkare intervall relä)
bränslepumpen går inte igång förens man vrider om nykelen helt till start inte läge 2
Ansluter jag en kabel på startmotor reläet till jorden går startmotorn men inte annars. kollar jord punkterna och dom får jord batteriet är helt fungerande.
så om någon annan har någon ide på vad som kan ställa till det hela så skriv, för snart går man galen för att det går såhär just nu.
Dim är helt svart ingen reaktion från den,
dom det klickar från verkar vara ( RMA1 , i REM) CMA2 & CMA3, i CEM en hel del smårelän klickar det om och några bil även lite ljumma efter bara några minuter.
även klickar ifrån FST1 (vindrutetorkare intervall relä)
bränslepumpen går inte igång förens man vrider om nykelen helt till start inte läge 2
Ansluter jag en kabel på startmotor reläet till jorden går startmotorn men inte annars. kollar jord punkterna och dom får jord batteriet är helt fungerande.
så om någon annan har någon ide på vad som kan ställa till det hela så skriv, för snart går man galen för att det går såhär just nu.
- By R1Uffe