Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av onekw
*EDIT*

Bilen är en V70 2.4T årsmodell 2000, manuell växellåda. Har rullat cirka 22000 mil.

*EDIT*

Fick idag 2st olika felmeddelande på min V70, det enda är 'motorsystem, serv. erfordras', det andra dito med larmet.

Larmet visste jag om sedan tidigare men motorsystemet oroar mig lite mer. Dock försvann felet igen efter att jag stängt av bilen. Märker inget prestandamässigt på bilen, går som en klocka.

Kan tillägga att jag just köpt bilen så jag vet inte om detta har varit en längre tid eller om det är nytt. Säljaren sade sig inte ha varit med om det där med motorsystemet tidigare.

Är det någon fara att köra med bilen? Har ingen lust att betala 1000kr för att få koderna avlästa på verkstad och sedan ytterligare 8000kr för reparation :( .

// Henke
Tack! Ska se om man kanske kan muta någon forummedlem att kolla koderna, ska söka och se om jag kan hitta någon i närheten!

Känns som att det kan vara enklare att kolla hos en privatperson om man ändå helst inte vill lämna in den på verkstad...
frippe87 skrev:Hade samma problem jag. Fick upp felmeddelande men bilen gick bra. Dock slocknade aldrig mitt. För mig var det byte av gasspjäll som gällde, ena slingan hängde inte med.
Ok!

Gasspjället är bytt på denna bilen till ett renoverat. Vet dock inte vad det innebär i hållbarhet...

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]