Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tupac_z
Halloj

Har en s60 -04. bilen har vanliga lampor och har inte klarglas. jag är ganska så intreserad utav att byta till xenon lampor. Är lite förvirad angående detta då vissa säger att man inte kan byta till xenon för det godkänner inte bilprovningen? :???:

Hur funkar det igentligen? jag vill gärna byta lampor till sådanna som blir godkända vid besiktning. http://www.xenonkungen.se har xenon lampor. är det sånna som inte blir godkända?

Tacksam för snabba svar :)
Användarvisningsbild
av Loner
Spelar ingen roll vad du byter till du kommer att bli underkänd hos bilprovningen.

Det är nämligen krav på automatisk höjdjustering på Xenonlampor, och det går inte att eftermontera på våra köra P2:or.. (volvo vill inte tanka in den mjukvaran helt enkelt...)

Så även om du monterar original xenonlyktor kommer du att bli underkänd, om besiktningen gör sin sak..

/L
av tupac_z
:x :x :x :x

så det går inte även om jag lämmnar in bilen till volvo så att dom skall byta lampor i hela köret?
Användarvisningsbild
av CarMan
har ni sett hur ljusbilden blir om man trycker o sona dr lampor i vanliga strålkastere?
ser ut som skit! jag är inte det minsta imponerad....
ska man ha xenon, så ska man ha det i en strålkastera som är gjord för endamålet!
av S60AWD2.5T
CarMan skrev:har ni sett hur ljusbilden blir om man trycker o sona dr lampor i vanliga strålkastere?
ska man ha xenon, så ska man ha det i en strålkastera som är gjord för endamålet!
Helt överens med Carman. Har inte sett ett enda foto med en riktig asymetrisk ljusbild på pirat xenon. Ett skit att möta dessa bilar i regn och slask.
Användarvisningsbild
av greeeken
Ni kan ju säga vad ni vill.
MAn kan få in ljuskärpan på xenon konverterade bilar utan problem
Visst man ser ju direkt vilka som konverterat o vila som inte gjort det.
Till nästa år så kommer det att bli godkänt att kunna konvertera till xenon.
Användarvisningsbild
av Loner
OCh som vanligt greeken vad baserar du dina uttalande på?
Källor?

/L
av Pebben
CarMan skrev:har ni sett hur ljusbilden blir om man trycker o sona dr lampor i vanliga strålkastere?
Håller med fullständigt! I helljus har det funkat bra på de bilar jag har sett men på halvljuset tycker jag man skall köpa till Volvos original strålkastare.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Jag har slängt in orginal XENON lampor i min S80 99:a. Inga problem alls hos besiktningen. Fick beröm för min fina ljusbild och sen inget prat om det.
av S60AWD2.5T
branx skrev:Jag har slängt in orginal XENON lampor i min S80 99:a. Inga problem alls hos besiktningen. Fick beröm för min fina ljusbild och sen inget prat om det.
Men Branx är det orginal hela insatsen eller är det istuvat en lampa i så att säga vanlig insatts?

Problemet med xenon i orgnal insatts är ju att "ljusfokus" hamnar fel.
Senast redigerad av 1 S60AWD2.5T, redigerad totalt 0 gånger.

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag s[…]

Byta spridare

Helt rimligt för byte av 4spridare, det kosta[…]