Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

undrar om man kan sätta i en instrumentpanel från t ex 08 på en 02 v70 då dessa årsmodellerna hade enl uppgift dåliga lödningar som nu visar sig genom att allt i instrumentpanelen "dör" rätt va det e o sedan kommer igen lite då o då
jag har bytt på min 2002'a till en DIM från en 2003, vissa påstår att det inte går.
hursomhelst går det att laga befintligt hos odb tuning i karlstad för ca 2500:-
Hej

Jeg har en D5 fra 2003 manuelt gear. Jeg vil gerne byttte instrumentet til et fra 2004 (med crome ringe) Kan dette lade sig gøre og skal man evt flytte data for at få ret kilometervisning?

Forsat god søndag...Thorkil
Jag har 2003/04-instrument (det är samma) med kromringar liggande. Kan ordna så att det är nollat vid leverans till dig vilket innebär att du får rätt mätarställning och inga felkoder.

btw MY2002 instrument fungerar inte på MY2003 bil utan omladdning av mjukvaran. Sen får milk säga vad han vill :) Men det är synd om det lurar någon med felaktig information...

ps. jag har 2007års instrument i min 04 XC90, men det kräver special flytta av mjukvara och en adapter eftersom t.om kontaktdonen är olika 8) ds.
Senast redigerad av 1 johnnype, redigerad totalt 0 gånger.
johnnype, du är grym vdr Volvo elektronik :D :D KÂMPA RESPEKT from mig (W)
Jag fick mitt kombiinstrument renoverat nyligen hos auto-instrument i Sthlm, 2800:-
Vill man ha kromringar så går det ju att montera själv, de kostar 395:- på vparts.se
Det är jättelätt att plocka ur och isär mätarhuset. Man brukar dock få felmeddelande om airbagen när man kopplar ur kombiinstrumnetet (trots urkopplat batteri...) vilket i sin tur resulterar i en utgift för att släcka felkoden, om man inte ha sådan utrustning hemma förstås.
micael61åkersdal skrev:Nu köpte jag en beg på returbilen o där är inte nåt liv i den heller, endast motorlampan lyser , kan man ha mer otur, nu blir det snart OBD tuning :oops:
Jag kunde ha sålt dig ett fungerande för 1500kr som också ger dig rätt mätarställning vid 1:a uppstarten i din bil. Billigare än både reparation och returbilen etc. eftersom du inte får med dig mätarställningen den vägen.

Du kanske missade mitt inlägg 8)
Har samma fel på min, lämnade den på verkstad som beställde ett beg, testat instrument men felet kvarstod? Nån som har fler förslag på vad man kan felsöka? Det nya instrumentet betedde sig exakt som det gamla så är lite fundersam på om det kan vara något annat fel. Med min tur kan det ju i och för sig uppkommit dåliga lödningar i det nya instrumentet när det låg på posten.
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]