Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hejsan

har på senaste tiden haft ett mkt jobbigt missljud som kommer när bilen har stått en stund,, låter lite som någon kastar en mutter ner för en trappa

det låter endast när jag gasar i rullning, förekommer även när jag bara gasar lite smått,,, om bilen står still och jag varvar motorn låter det inte men när jag kommer i rullning och sedan gasar till lite så kommer detta ljud.. ljudet försvinner efter jag kört ca 5 min,, om jag tok gasar finns missljudet i början vid lägre varven 1,3-2,4 varv sen försvinner den tills jag växlar

jag drog en chansning att det läcker växellåde olja så det inte finns så mkt olja i och gör att när den har stått och all olja runnit ner så e de torra grejer som slår motvarandra? tills bottenoljan har hunnit komma upp men vill inte göra något förhastat som ja e bra påatt göra

någon som känner sig bekant eller kan gissa vad de skulle kunna vara?

ska försöka filma och få med missljudet på video men vet inte hur bra ljudet kommer bli

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]