Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paulo77
Vet intr om detta är rätt forum för min fråga men testar. Försöker sälja min Volvo V70N 2002 AWD 2,4T som rullat ca 226 000 km. Har helt nya Nokian Hakkapeliitta 8 som jag monterade via Bilia. Det är en import från Tysland. Importerades 2005. Skriver här då jag la ut annonsen på Blocket ca 2 veckor sedan men hittils har ingen nappat på annonsen. Jag misstänker då givetvis att utgångspriset jag angett är för högt. Vad anser ni ett bra utgångspris borde vara? Skatten ska vara betald till slutet av Februari och det är inte gjort. Men det har jag skrivit oxå. Bilen är mycket bra välskött.

Snälla hjälp med bra tips på pris!

Med vänlig hälsning,

Paulo
Användarvisningsbild
av xerent
När jag på Blocket sökte efter
Bilar: Volvo
Fabrikat: V70
Årmodell: 2002-2002
Drivhjul: Fyrhjulsdrift
Miltal: 20 000 - 24 999

Så får jag inga träffar. Om din bil har hamnat i fel kategori så kan det vara därför som den inte blir såld...

Edit: DOH, jag sökte bara på mitt län. Sorry :D Återkommer.
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
av Paulo77
Johnnype, inte alls otrevligt. Vill ju sälja bilen så är ute efter rätt pris att sälja den för. Men menar du att utgångspriset borde ligga på ca 28.000kr med tanke på den obetalda skattem mm eller borde slutpriset ligga på runt 28 000kr? Sen förstår jag inte detta med att det är en import? Borde den ligga ännu lägre enligt dig?
Användarvisningsbild
av xerent
Jag sökte på fel län :oops:

Enligt trafikregistret så är din bil i trafik och du säger själv att skatten inte är betald. Det betyder ju att din bil nyss har fått eller är på väg att få körförbud och det är inte förtroendeingivande för en köpare. Jag råder dig till att betala skatten och uppdatera annonsen.

Import sänker alltid priset på en bil, tyvärr. Dock så har den ju rullat i Sverige de flesta åren.

AWD:n på årsmodell 2002 är den gamla viskoskopplingen. Denna är känd för att ha en långsam inkoppling, framhjulen måste slira ordentligt innan bakhjulen kopplas in. Dessutom är den känd för att gå sönder över tid eftersom ojämnt slitna däck på fram- och bakaxlarna sliter ut själva kopplingen efter drygt 20 000 mil... Viskoskopplingen har därför dåligt rykte och det speglar av sig på priset. Du behöver lägga dig lägre än motsvarande 2003 års modeller på blocket.

De som är intresserade av fyrhjulsdrift väljer kanske en XC70 (V70 XC) istället, som faktiskt ligger i samma prisklass. Där kan det finnas anledning att lägga sig lite lägre i pris eftersom din bil inte har frigångshöjden som en XC har. Å andra sidan har du bättre väghållning i en V70, vilket du kanske ska poängtera för en eventuell köpare.

Du har inga bilder på interiören, vilket kan tolkas som att du vill dölja den. Är den fin invändigt, lägg upp bilder på det! Däremot har du bilder på R-fälgkopiornas skador. :wink:

Att köpa nya vinterdäck till en bil man precis ska sälja är en typisk förlustaffär. Jag själv har gjort det felet en gång. :lol:

Man ja, annars ser det ut som en bra bil. Men vill du få den såld snabbt måste du nog tyvärr sänka priset lite. Betala skatten och lägg dig på 35 000 kanske. Eller så väntar du på att rätt köpare dyker upp.

Mycket text blev det och det har du i din annons också. Försök sålla ut det viktigaste som du vill säga om bilen.
"För övrigt är denna bil felfri från åtminstone kända fel, den är mycket snabb" :lol: :lol: :lol:

Om skatten vore betald, det fanns fina bilder på interiören och priset var lite lägre hade jag tittat närmare på bilen (om jag nu var en köpare som letade efter en liknande bil).
Senast redigerad av 1 xerent, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Jättefin bil men annonsen behöver ändras lite...
Ändra rubrik till: Volvo V70 2.4T AWD -02
Sänk pris, "johnnype" har gett bra råd
Betala skatten, du åker på den iallafall(du är ju ägare till bilen under den s.k. uppbördsmånaden dvs februari)
Ange telefonnummer!
Dra ner kraftigt på texten, ingen nybörjare köper en 02:a turbo AWD automat, din spekulant är ingen amatör. Ange istället regelbundet servad, helskinn osv

sen kommentar märker jag...

Till TS,vad läser du av bilen med för l&[…]

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]