Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nigla
Hej,

Min baklucka har låst sig i stängt läge på min xc90-07. Har rivit ner all inredning på insidan av luckan, man kan höra ett klick i motorn till låset när jag försöker låsa upp. Resten av dörrarna funkar som de ska. Hur ska man få upp luckan och byta motorn? För jag antar att det är den som är slut. Det ligger ström på fram till motorn så det är inte kabelbrott. Hur "nödöppnar" man låset?
Förslag tas tacksamt emot.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Är inte säker, men det borde gå en vajer till själva låskistan. Prova föra den åt båda hållen vid låskistan för att se om du kan åstadkomma mekanisk öppning.
Så fick jag göra på min s60 när elektroniken gav upp, (det var ju lagom kul att ta sig in i bagaget när både säten och skidlucka ska öppnas från just bagaget... ;))
av nigla
Tack för svar, japp, det går en vajer från handtaget på utsidan ner i låsmotorn. Sen ser man inte var den tar vägen...och det är svårt när man ligger som en ostbåge i bakluckan.

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]