Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På min bil så gjorde jag följande, köpte en färdig Volvosats med relä och knapp.
Tryckte i kontakten i den förmonterade, klämde fast relät och kopplade på 4 st 55 W ljusramp.
Den enda strömkällan på min bil till detta är just den Gråa kontaktstycket.
Har funkar nu i snart 2 år. Inga som helst kopplingar eller annat behövdes, så det finns såväl styr som elmatning
i den kontakten vad jag förstår.....kan bara konstatera att det funkar med helljus o knapp om jag inte vill ha dessa på ....värt varje spänn.....
Kul att du köpte en Xc90 till slut. Vad blev det en R-design eller Summum Inscription? Nöjd med bilen? :P
simonhalmstad skrev:Kul att du köpte en Xc90 till slut. Vad blev det en R-design eller Summum Inscription? Nöjd med bilen? :P
Blev en R-design som gått 2200mil skit nöjd med bilen så jävla skön och köra på snöiga väger känns som ett Lok bara stå på förbrukningen är ju inte den billigaste men det får man räkna med för är stor och tung bil med Polestar.
Ström och jord.

Till v70 så gick anslutningen samt knapp att köpa löst, gick på 250-300kr kanske?

Och är kontakten likadan som på v70 så har jag en till övers, men knappen behövs för att aktivera uttaget (men de kanske du redan har koll på) :)

Jag använder den endast som styrning till ett 100A-relä. Har läst att strömuttaget från kontakten är tänkt för 2x55w och inte mer.
Kabelarean är ju inte heller så väl tilltagen så jag skulle inte använda det till annat än styrström :)

Har du kollat att det inte är blött unde[…]

@kievY , Vankas plusgrader här i veckan :-)[…]

Skojsigt Några tillbehör som skall p&a[…]

@Nooy , Volvo har ju manualer om detta online, in[…]