Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpte mig en V70 D5 för ett par månader sen och den är utrustad med dieselvärmare med tidur men läste att det ska gå att eftermontera trådlös fjärr för värmaren så man kan trycka igång den utan att gå ut till bilen.

Läste att man behöver ha en AEM med fast min bil ha telefon och då ska redan en AEM sitta i? eller har jag fel?

skulle va intressant att veta vad det kan kosta och hur krångligt det är? kan man göra det själv t.e.x?

Mvh Henric
grabb85 skrev:Köpte mig en V70 D5 för ett par månader sen och den är utrustad med dieselvärmare med tidur men läste att det ska gå att eftermontera trådlös fjärr för värmaren så man kan trycka igång den utan att gå ut till bilen.

Läste att man behöver ha en AEM med fast min bil ha telefon och då ska redan en AEM sitta i? eller har jag fel?

skulle va intressant att veta vad det kan kosta och hur krångligt det är? kan man göra det själv t.e.x?

Mvh Henric
Om det är en volvo telefon, alltså en inbyggd med knappsats brevid radion, så har du troligen ingen AEM i bilen.

//Branx
Användarvisningsbild
av CarMan
tror inte du har AEM & jag är tveksam till om det går att köpa fjärrstyrningen nu mera, tror den försvan i våras.
nån som vet om minical har lagt ner?
av Frigge
Tror inte heller minicall går att köpa längre med det finns ju en "vanlig" fjärrstart att köpa med en vanlig radiosändare. Kanske är det grabb85 menar ??
Har för mig att den har riktigt bra räckvidd så den kanske kan fungera för dig
av volvis
Jo de finns MInicall att köpa!
Jag har nämligen en till övers om de är intressant!
Funkkar klockrent till motorvärmaren!
Bättre räckvidd än fjärrkontroll...(rikstäckande) 8)
av volvis
Minicallen menar du?
V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte