- fre 16 jan 2015, 18:13
Hej! Köpte en Volvo v70 2001 för en vecka sedan och har 3 gånger fått fram "reduzierte motorleistung" = Reducerad motoreffekt(?) och varningstriangellampan har lyst gult i samband med detta. Jag har inte märkt att bilen skulle gå sämre eller något när detta har hänt och det räcker med att starta om bilen så försvinner varningsmeddelandet. Första gången var när jag stod still, andra gången när jag startade bilen efter att den stått ute under natten i -15 grader och nyss hände det då jag körde 80 på landsväg.
Läste någonstans att bilen skulle tappa all effekt och knappt orka framåt om "reducarad motoreffekt" dök upp, men det hände ju inte. Kollade direkt efteråt felkoder genom "read" knappen på ratten + 2ggr på dimljusknappen och allt var i skick. Har ingen riktig felkodsläsare till hands. Någon som vet vad det kan vara för fel eller om det är något att oroa sig för? lampan ska väl lysa röd om det är något allvarligt? Bilen blev också besiktad för 2 veckor sedan utan anmärkningar så de borde väl ha märkt om något är fel? om det nu inte just har börjat. :|
Tacksam för svar!
Läste någonstans att bilen skulle tappa all effekt och knappt orka framåt om "reducarad motoreffekt" dök upp, men det hände ju inte. Kollade direkt efteråt felkoder genom "read" knappen på ratten + 2ggr på dimljusknappen och allt var i skick. Har ingen riktig felkodsläsare till hands. Någon som vet vad det kan vara för fel eller om det är något att oroa sig för? lampan ska väl lysa röd om det är något allvarligt? Bilen blev också besiktad för 2 veckor sedan utan anmärkningar så de borde väl ha märkt om något är fel? om det nu inte just har börjat. :|
Tacksam för svar!
- By Boine