Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ohlin95
Tjena jag äger en s60 -02 som varnar för fel lampfel positionsljus, visar datorn annorlunda om det är fel på positionsljus bak eller fram? exempel på felet som jag har nu är lampfel positionsljus, kommer det stå lampfel positionsljus bak då?
av GeBo
Gotlandsbästa skrev:Jag fick den felkoden på min bil, då va ett av dimljusen paj...
dumheter...

nej, du får ingen info om positionsljuset felar fram eller bak. Bara att det felar någonstans.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
GeBo skrev:
Gotlandsbästa skrev:Jag fick den felkoden på min bil, då va ett av dimljusen paj...
dumheter...

nej, du får ingen info om positionsljuset felar fram eller bak. Bara att det felar någonstans.
Jag fick felkoden "Lampfel Positionsljus" & då var dimljuset trasigt!
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
:roll: Det var det ENDA lyset som var trasigt. & larmet försvann & har inte kommit tillbaka!
av GeBo
man har ju hört historier om reg.belysning som gett detta larm och t.o.m. öppna bagageluckor, så allt är väl möjligt :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Gotlandsbästa skrev::roll: Det var det ENDA lyset som var trasigt. & larmet försvann & har inte kommit tillbaka!
Årsmodell på din bil?

Hej! Jag har nyligen köpt en begagnad Volvo […]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Vanligr fel på våra bilar, finns en sn[…]

Tack! Jag ska kolla!

Cruise kontrollen funkar ibland

Hej, har en v70 03a där Cruise control funkar[…]