Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För en tid sedan tändes motorlammpan och jag åkte till volvo var dom bytte olja i lådan och spolade den, men den blev inte någå bättre och den gav felkod tcm-0115 solenoid s3 så dom bytte den. Den blev sen ganska bra körde en lite stund så slog den i felläge igen och samma felkod, nollar man bort felkoden går lådan ganska snyggt en 5min sen e de samma felkod igen. Någon som vet vad de kan vara?
stefan89 skrev:För en tid sedan tändes motorlammpan och jag åkte till volvo var dom bytte olja i lådan och spolade den, men den blev inte någå bättre och den gav felkod tcm-0115 solenoid s3 så dom bytte den. Den blev sen ganska bra körde en lite stund så slog den i felläge igen och samma felkod, nollar man bort felkoden går lådan ganska snyggt en 5min sen e de samma felkod igen. Någon som vet vad de kan vara?
Kan inte den felkoden i huvudet men jag tror inte att felet låg i solenoiden från början utan att det är någon packning i ventilpaketet som manövreras av S3 som gör att den olja flödar fritt, antingen tappar tryck eller att fel sida blir trycksatt.
Ett vanligt packningsbyte skulle jag tippa på som lösning. Eftersom du redan betalt för oljebyte och solenoidbyte och nötterna på volvo inte kunnat lösa felet trots upprepade "gissningar" på orsak bör de står för byte av packningar.

Låt mig gissa, du tappade någon växel, eller gjorde den några konstiga felväxlingar, kanske växlade upp eller ner vid ett oväntat tillfälle?
Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]