Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jinxen
Skulle byta ena skyltbelysningslampan men kontaktstycket/lamphållaren gick i bitar.
Finns det att köpa som reservdel ?
Sitter det nån skarv inne i luckan eller måste man skarva själv ?
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja den finns på volvo och är inte alls så dyr. köpte en för ett tag sedan, vill minnas att den kostade kring 100:-.
Användarvisningsbild
av milktrucker
lossa den gamla och vrid loss lampdelen och sätt dit den nya.
Den nya har en gummitätning runt som är så stor att den tar emot att få in lykthuset, men tryck på så går det.
av jinxen
milktrucker skrev:lossa den gamla och vrid loss lampdelen och sätt dit den nya.
Den nya har en gummitätning runt som är så stor att den tar emot att få in lykthuset, men tryck på så går det.
Jag pratar om lamphållaren och inte om huset.
Lamphållaren med sladdar på som går in i bakluckan alltså.
Användarvisningsbild
av loci
jinxen skrev:
Har för mig att själva lamphållaren sitter ihop med kablarna ,och om jag minns rätt får man köpa hela kabelsatsen .
Priset kommer jag inte ihåg men säkert inte billigt, jag hade nog kollat på nån skrot efter nåt bättre exemplar .
Och löder ihop med de kablarna som sitter i bilen idag.
Har sett ett flertal med kassa lamphållare på de modeller som har denna lamphållare.
Vill ha det till att plasten blir dålig av värmen från glödlampan, så jag kör med diodlampor .
av jinxen
loci skrev:
jinxen skrev:
Har för mig att själva lamphållaren sitter ihop med kablarna ,och om jag minns rätt får man köpa hela kabelsatsen .
Priset kommer jag inte ihåg men säkert inte billigt, jag hade nog kollat på nån skrot efter nåt bättre exemplar .
Och löder ihop med de kablarna som sitter i bilen idag.
Har sett ett flertal med kassa lamphållare på de modeller som har denna lamphållare.
Vill ha det till att plasten blir dålig av värmen från glödlampan, så jag kör med diodlampor .

Ja kablar och hållare sitter ihop därför undrade jag om de är skarvade inne i luckan eller om det är en hel härva in i bilen
av SAM
Du köper kablaget hos Volvo för en dryg hundring. Det är ett kablage till bägge skyltlyktorna. Kablaget är skarvat med kontaktstycke inne i bakluckan. Du måste lossa en del detaljer i backluckan för att få ut det gamla kablaget och få in det nya.
Ca 1 timmes jobb.
Lycka till!
SAM
Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]

Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]