Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rayan
Köpte en s60 -04 2,5t R.
Men den är en vanlig framhjulsdriven 210hp med turbo.
Är inte alla R awd med 300hp. Den har lite lullull från R som kjolpaket å vinge.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jo alla S60R har AWD och 300hk.
Har bilen gråa bromsok med R på, 330mm skivor?

Står det ett R i registreringsbeviset ex. S60+R så har det inget med R modellen att göra.
av llesrof
Det är en hittepå-R. Alla S60R har fyrhjulsdrift, är maxutrustade och har aktivt chassi. Dessutom står det inte 2,5 på dem. Däremot heter den R S60 i registreringsbeviset. Och då tror många med nollkoll att det är en R. De har nog hört talas om att R är lite fräsigt på en Volvo och när de ser att deras egen bil heter något med R så blir de jätteglada. Att de över huvud taget inte ens vet vad en R-modell är i verkligheten reflekterar de inte över.
Användarvisningsbild
av Nexus
Alla s60 heter tydligen R i modell beteckningen. En 140 sugmotor heter oxå r. Och långt från alla R-AWD är just FULLUTRUSTADE!
Många saknar taklucka ,telefon,navi mm
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, vad är en fullutrustad bil egentligen? Missbrukas inte det ordet?
Användarvisningsbild
av greeeken
SvenB skrev:Ja, vad är en fullutrustad bil egentligen? Missbrukas inte det ordet?
Allt som går att få SKA vara på. Då är den fullutrustad.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Helt OT, men jag gillar de annonser som inte har koll och kallar Momentum för fullutrustad. Ofta handlare. :)
av Schmoyoho
Angående "S60+R" i registreringsbeviset: är det någon som vet vad det betyder? Har en bekant som gick på samma nitlott och proklamerade stolt att hans 140 hk-S60 var en R-modell. "Jag tror det är turbo"pga ett vinande ljud, gissningsvis generatorn, uppstod vid cirkus >3000 RPM. Slog honom med en knytnäve full av verklighet och besvikelse strax därefter, kanske inte var det smidigaste sättet att säga "nä så är det inte".
greeeken skrev:
SvenB skrev:Ja, vad är en fullutrustad bil egentligen? Missbrukas inte det ordet?
Allt som går att få SKA vara på. Då är den fullutrustad.
För oss volvofanatiker måhända men om du tittar på bilar av andra märken där man är sämre orienterad och bilen har de flesta av "standard"-tillvalen så skulle jag nog kalla den fullutrustad. Tror inte ens vissa utrustningskombinationer går, iallafall inte på bygg din bil (Volvos). En bil med adaptiv farthållare, ventilerade säten, största stereopaketet
W.A.P.E. skrev:Helt OT, men jag gillar de annonser som inte har koll och kallar Momentum för fullutrustad. Ofta handlare. :)
Har länge levt i en lögn om att alla likt jag uppskattar lull-lull, knappar, vred, större stereopaket osv men har nyligen insett att de flesta bryr sig bara om bilen har grundläggande utrustning, vilken färg den är och bränsleförbrukningen. Så i viss mån är ju volvo ganska "fullutrustade" även i lägre utrustningspaket, iaf i jämförelse med andra märkens mindre utrustningsnivåer. EDit: tycker fortfarande man kanske inte behöver skriva fullutrustad i just det fallet dock
av Lövet
R+S60 är vilken utgåva av S60 det är. I princip alla Volvos har en bokstav före modellnamnet hos Transportstyrelsen. V70 heter exempelvis B+V70 i sitt senaste utförande.
Vandrande klimatanläggning

Gammal tråd. Men fick någon ordning p&[…]

Bra jobbat, värt att fira :-D

Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]