Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SWEDENMADED
Måste nog dela med mig med lite tips om klara förbättringar när det gäller ljuset på XC90, där jag valt komponenter med omsorg (finns mycket junk som inte ger nåt ljusflöde) och mycket nöjd med resultatet där målet varit MER LJUS !:
-Xenonkonvertera helljuset, det blir kalas ! (jag körde med art 2st 128505 & 1st 103120. 50W från Xenonkungen)
-LEDkonvertera positionsljusen fram, lirar xenonen perfekt i färg (jag har även bi-xenon) (jag körde med art 151112 från Xenonkungen)
-LEDkonvertera backljuset, typ dubbla ljusflödet i knallvitt (jag körde med art SA13040304 från VPARTS)

LED tar 10 min att byta glödisarna. Xenonet tar ett par timmar om man skall göra det snyggt men det är mest kabeldragningen, kan kastas i på 10 min också typ...Jag borrade ett Ø6,5mm:s hål i plåtsargen in mot kylaren och bultade drivdonen där och drog egen matning från M8-bult som döljer sig så lägligt alldeles under en plastkåpa vid några databoxar till höger/upptill i motorrummet. Jordade i jordpunkter i skärmarna. Givetvis kan man skippa relä och kabelsatsen och köpa färdigt kit att koppla direkt mot orginal belysningskablarna men jag är skeptisk till att bilens orginalsystem gillar de strömrusningar xenonet drar vid upptändning. Lampvarning/Canbus har jag inte märkt av för någon av ovan lampor på min. (däremot frugans Skoda Octavia som också skall uppgraderas, suck)

P.S. blir absolut att byta innerbelysningarna till samma artikel som positionsljuset då de lös rejält och kupebelysningen suger orginal. Hoppas de tål dimningen bara....D.S.
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]