Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
Hej allihop :)
Jag undrar var ni som har en calixladdare monterade
har satt den? :) http://www.skruvat.se/Calix-Batteriladdare-P87937.aspx
Jag har motorvärmare o kupevärmare och tänkte även sätta i en laddare :) Behövs det en extra kabel
mellan laddaren o grenkontakten nere vid kuggstången?

Med vänlig hälsning/Roger :)
av stoota
jag fäste laddaren i fästet där grenkontakten satt, fick även köpa en 0,5 meters bit extra så man fick lite mer valfrihet på ny placering av grenkontakten.
Jag fick även förlänga kablarna till plus och minus.
Användarvisningsbild
av Perc
Det finns ett uttag på batteriladdaren dit man kan koppla resten av motorvärmarprylarna, så om du har nån bra plats vid en befintlig skarv kan du koppla den dit.
Användarvisningsbild
av lilleman
Tackar så mycket :D

Med vänlig hälsning/Roger
av oldtimersmc
Kan starkt rekommendera er att satsa på den extra funktionen.Jag har gjort det på mina 3 sista bilar och i efterhand så är jag djävligt nöjd, oaktat det extrabesvär och kostnader det leder till mao väl värt pengarna och arbetet.
Användarvisningsbild
av lilleman
oldtimersmc skrev:Kan starkt rekommendera er att satsa på den extra funktionen.Jag har gjort det på mina 3 sista bilar och i efterhand så är jag djävligt nöjd, oaktat det extrabesvär och kostnader det leder till mao väl värt pengarna och arbetet.
Japp Laddare är beställd :D

Med vänlig hälsning/Roger :D
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]