Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rolle83
glömde säga att ljudet hörs bara i låg fart o oftast vid start och stopp. hade inne bilen på volvo verkstad då dom limmade något för jag hade ett knastrande ljud fram till.. efter jag fått tillbaka bilen så kom detta ljud..
av suvlaki
dem limmade nog splinsen, kan det inte vara drivknutarna?
av rolle83
suvlaki skrev:dem limmade nog splinsen, kan det inte vara drivknutarna?
vissa säger drivknut o vissa säger bärarm o vissa sagt krängningshämmare.. vet inte va ja ska göra... hur kan jag kolla upp va som e fel? vet inte va ja ska se över. hur ser jag om drivknuten e kass eller dom andra delarna som folk sagt?
av rolle83
ingen som vet????
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
Jag hade inne min s60 hos min lokala verkstad i tisdags pga. att ja precis köpt den och ville mäst veta hur konditionen är på den. vi kolla under bilen och märkta att mina krängnings hämmare var nya på den, han sa då att det härks tydligt om dom e kass för det uppstår ett knarrande ljud enligt din beskrivning, ja har inte sett din film fick inte igång den. Men det kan vara det, dom e lite känsliga verkar det som.
av cme
Krängningshämmaren i sig är väl inget som behöver bytas? Jag antar att det är lagringarna (gummin + klämmor) den rör sig i?

cme
Användarvisningsbild
av Tobbe_S602,4T
Ja skulle tro att om man ska byta krängnnings hämmare så e det nog inte mycket lönt att pilla ut gumme och sådant, vet inte ens om det går att köpa löst de ligger nog i färdiga sattser. kostar nog mer tid o pengar att byta gummit än hela staget!
av cme
Det är skillnad på krängningshämmare och stabilisatorstagen (stagen mellan krängningshämmaren och fjäderbenen). Jag kommenterade krängningshammaren.

cme
av rolle83
så va tror ni??? den ska in på analys nu på måndag.. hoppas dom hittar något där :)

Jag har en dieselbil och en ren elbil. Det blir un[…]

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]