Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dreamb
Hur kan jag ser om min V70 är "väll-lackad" eller dåligt lackad från fabriken?

Är det skillnad på metallack genom åren? jag menar att allt förbättras hela tiden eller hur.. samma sak borde vara för billack.

Metallack 452 ( black shapire) iår är det samma kvalité som den kom för 10 år sen? De senare år har ju Nanoteknik etablera i bilvärlden... utnyttjar Volvo nanotekniken för deras nya bilar?
av cme
Jag tycker fabrikslackerna generellt har mer hammarkaraktär än om man låt omlackera någon del. Massproduktion styr jua som alltid över finessen. Låt någon duktig lackerare uttala sig om din bil. Välj en som jobbar mot de stora märkesverkstäderna så får man ett neutralt uttalande från någon som unte anses vara en hemmafixare.

cme
av Dreamb
Jag är lite besviken på lacken på min nya V70 :(

ser ut som att det har kommit in dam/smut mellan metalliclack och klarlack på vissa ställe.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Dreamb skrev:Jag är lite besviken på lacken på min nya V70 :(

ser ut som att det har kommit in dam/smut mellan metalliclack och klarlack på vissa ställe.
tror det är endast dåligt klarlacks lackering på din bil, och förmodligen är det inte från verkstad....har den varit krockad tidigare !? kolla om den delen har fått omlackering eller nåt....ring till volvo och be de kolla upp bilen fall du inte är första ägaren,,,ge de reg:nr så bör de få upp det mesta...samt är den import ge de chassi nr så att de eventuellt kan kolla visa saker utomlands...men är den privat lackerad utomlands så går det inte att se....
av Dreamb
Bilen är helt ny!! en 07:a som jag tog ut i torsdags.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Dreamb skrev:Bilen är helt ny!! en 07:a som jag tog ut i torsdags.
Då har det blivit lite dåligt jobb utförande med klarlacken,,gå tillbaka till volvo och visa de ...
av Dreamb
Var inne hos bilfösäljare och snackade med han som sålde bilen till mig... Phu.. *suck* detta kommer att vara en lång historia...

Som jag misstänker så är lacken inte som det ska.. min försäljare sickade vidare mig till leveranschefen och han konstatera att lacken var inte som det ska och vad de kan göra är omlacka bilen på garanti.. då blir jag förbannad!

Vad Fan... jag fick ju ut den på tordags och på tre dag ska bilen redan in för omlackning??? efter massa skit snack... krävde jag få en NY bil i utbyte.. bla bla efter massa skitsnack skickade han vidare mig till Försäljningschefen..

Efter jag har påpekat de lack-problem jag har på bilen ser han fundersamt ut en stund.. sen diskuterade han med levchefen...

Därefter fick jag besked att de ska hämta en snubbe från Göteborg och bedöma fallet.. och jag var tvungen att lämna kvar bilen.

Onsdag ska jag få besked! se vad de säger då.. FAAAANNNNNN JAG MÅSTE VARA VÄRLDENS OTURASTE BILKÖPARE!!

(Fick en lånebil så länge..)
av BG
Dreamb skrev:Var inne hos bilfösäljare och snackade med han som sålde bilen till mig... Phu.. *suck* detta kommer att vara en lång historia...

Som jag misstänker så är lacken inte som det ska.. min försäljare sickade vidare mig till leveranschefen och han konstatera att lacken var inte som det ska och vad de kan göra är omlacka bilen på garanti.. då blir jag förbannad!

Vad Fan... jag fick ju ut den på tordags och på tre dag ska bilen redan in för omlackning??? efter massa skit snack... krävde jag få en NY bil i utbyte.. bla bla efter massa skitsnack skickade han vidare mig till Försäljningschefen..

Efter jag har påpekat de lack-problem jag har på bilen ser han fundersamt ut en stund.. sen diskuterade han med levchefen...

Därefter fick jag besked att de ska hämta en snubbe från Göteborg och bedöma fallet.. och jag var tvungen att lämna kvar bilen.

Onsdag ska jag få besked! se vad de säger då.. FAAAANNNNNN JAG MÅSTE VARA VÄRLDENS OTURASTE BILKÖPARE!!

(Fick en lånebil så länge..)
Stopp och belägg här! Du har gjort det rätta och det är ditt krav på en ny bil. Vägra omlackering för du har fullt stöd i köplagen. Säljaren har bevisbördan och fel som visar sig inom sex månader är att betrakta som ursprungsfel. Reklamera skriftligt. Begär att säljaren levererar en likvärdig felfri bil utan kostnad och inom skälig tid. Kräv ev kompensation och givetvis fri lånebil. Häv köpet om de krånglar. Om nödvändigt kontakta jurist eller din lokala konsumentvägledare.

Man får väl ändå hoppas att snubben från Volvo är seriös och behandlar dig därefter. Se upp så det inte är ett fel från proceduren med galvaniseringen. Lycka till!

BG 2,5T

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]