Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flucken
Jag fick slut på batteri i bilen och jag började felsöka och fick det till att det var rear electronic module REM. Som tjuvade ström så jag skaffade en begad ifrån skroten. Tjuvströmen försvann men tankmätaren slutade fungera!

Har en Volvo s60 2001 170hk
av Flucken
Nu har jag hittat felet till tankmätaren,det var ett böjt stift i REMn. Men nu har tjuvströmen kommit tillbaka det pendlar mellan 0.13A och 0.07 och den blir aldrig stabil. Någon som har en ide? Jag mäter med bilen låst och när den har somnat kan det vara tankmätaren? eller är det här en normal läckström? kanske mitt batteri var för dåligt när jag upptäckte det här?
Användarvisningsbild
av mikeyman35
För mig låter det som normal strömförbrukning. Om jag tänker rätt så.. Säg att den drar i genomsnitt 0.1A. På ett dygn blir det 2.4Ah. På en vecka blir det 16.8Ah. Det tål ju batteriet. Om det är friskt.
Användarvisningsbild
av johnnype
MY2001 ska dra 25-30mA i sovläge, inte 0.1A (100mA). Även om ett friskt batteri klarar av det som sagt!

Jag orkade inte slå upp siffran exakt men runt 27mA tror jag det står specat i VIDA men det är säkert nån som berättar det strax :D
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]