Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Är det många som har samma problem med sin regnsensor som jag har?
Sensorn är totalt okänslig för duggregn och vid normalt regn måste jag ha den på högsta känslighet om torkarna skall röra sig.
Jag skulle vilja tro att den är hastighetsberoende, symtomerna försvinner om hastigheten kommer över 60-70 km då fungerar den som den skall.
Detta är en -04 som varit inne för detta under hela garantitiden minst 10 ggr man har bytt allt enligt uppgift ..en teori var att det var fel vindruta, men rutan är bytt 2 ggr. pga av stenskott men problemet kvarstår.

Det börjar bli tröttsamt att sitta o rycka i spaken varje gång det duggregnar som i en gammal sextitalsbil utan intervalltorkare.
Användarvisningsbild
av flyvert
C'est la vie...

Fått sensorn bytt och programvaran uppdaterad på min 04, men sak samma... fungerar bra 90% av tiden, men ibland får den tuppjuck och oftare vid mörkerkörning än vid dagsljus.
av Frigge
Med andra ord så är det inget fel på den :roll:
Har du bra torkarblad ? Om inte lämnar dom en "smet" efter sig o regnsensorns funktion påverkas.

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]