Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yeahjocke
Hej!

Min bil har gått bra, men efter den stått parkerad i två veckor har den nu ojämn tomgång i säg 10 sekunder innan den blir stabil, fel uppstår även vid kickdown då den skall växla då sker en fördröjning/ blir alltså som att bilen stannar o tänker 1-2 sekunder innan kraften kommer.

Några idéer ?

Mvh Joakim
Användarvisningsbild
av Midnightstar
Hej!
Om inte den uppför sig bättre så gör en felkodsavläsning innan du rotar i i prylarna själv för det skapar ännu mer felkoder.
På lång sikt lönar det sig. För det kan bli dyrt att spekulera om vad det är för ett fel. I själva verket kanske det bara om
lite rengöring och det kostar inte så mycket som att byta halva elektroniken och ingen bättring sker.
Användarvisningsbild
av Midnightstar
Hej igen!
Har själv haft en sådan kärra som din. Den började uppföra sig ungefär som din förklaring. Gjorde en felkodsavläsning och kom fram
till att reglersonden ville inte vara med längre. Så det var bara att kolla runt lite efter beggade prylar. Så det blev en annan sond och
även LMM:en åkte med på det bytet. Blev en helt annan bil. Men som sagt så kolla av felkoderna innan du gör något annat. Det blev en chans-
ning på beggat p.g.a. det ekonomiska just då. Man kan ju ha lite tur oxå!
Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]

Hej, Ber ödmjukast om råd kring servic[…]