Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av siviak
Har haft bilen i 3,5 år nu och turbon viner som attans. Den har vinit sedan jag köpte bilen och påpekade även detta för säljaren (Liljas bil, Växjö) varpå de kollade detta på verkstan, de kände dock inga onormala glapp eller liknande utan påstod det var normalt. Hur som helst, nu har vinandet tagit begreppet vinande till en ny nivå. Den laddar riktigt som den ska men ljudet är vidrigt att köra runt med!
Är detta något man bör ge sig på själv eller är det verkstad som gäller? Har inte tummen mitt i handen, har skruvat med det mesta på bilen förutom rena motorjobb.
Vart hittar jag lämplig och billigast utbytesturbo?
Vad heter turboaggregatet på D5, 163hk -04?
av Arne
Är du helt säker på att tubon är slut. Har du kollat plaströren till turbon. Det kan vara en eller flera sprickor i dessa och de kan skapa detta visslande ljud. Kolla upp detta först innan du börjar byta turbo, det kan bli betydligt billigare så.
Användarvisningsbild
av siviak
Fick tipset idag att det skulle kunna vara en avgasläcka vid downpipen, så definitivt ska detta kollas! Tack för tipset :)
Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatte[…]

Vet inte om en B4 har det där lilla stöd[…]

Byta ac rem på Volvo 940

Detta kanske hjälper dig: https://www.jagrull[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]