Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basberoende
Okej, litet problem som tål att tänkas på

Bil: Volvo V70N -07 Classic D5 AWD med Bi-xenon.

Film på problemet:

När jag slår på helljuset så ska BÅDA insatserna till halvljuset följa med upp och hjälpa helljuset. Men som ni ser på videon så är det bara den högra som reser sig upp medans den vänstra ligger kvar i halvljusläge, tills man bländar av helljus och går ner till halvljus. Efter en liten stund så förstår dock vänsterlykta att fan jag är helt fel och går ner till halvljus läget igen. Detta fenomen är i 99% av alla gånger man växlar mellan halv/helljus.

Vad är felet? Jag har ingen aning själv
Användarvisningsbild
av milktrucker
ny strålkastare löser problemet, 10.000 kr kostar den....
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja då är det ett garantiärende
av basberoende
milktrucker skrev:ja då är det ett garantiärende

Du tror att det är lyktan felet sitter i och inte i bilen? Fick tips om att det kunde vara reglermotorn som sitter på baksidan. Det konstiga är att det var vänsterlykta som gav upp förra gången med
Användarvisningsbild
av milktrucker
reglermotorn används inte när det gäller hel/halvljusläge, detta regleras inne i strålkastaren, då hela reflektorn förskjuts framåt någon cm för att höja ljusbilden.
av basberoende
milktrucker skrev:reglermotorn används inte när det gäller hel/halvljusläge, detta regleras inne i strålkastaren, då hela reflektorn förskjuts framåt någon cm för att höja ljusbilden.

Ok. Får kontakta firman jag köpte lyktan av och se vad han säger. Lite konstigt bara att den ställer sig rätt efter en stund
Användarvisningsbild
av milktrucker
varför köpte du 2 nya strålkastare?
av basberoende
milktrucker skrev:varför köpte du 2 nya strålkastare?
Hade internt fel på ställmotorn i vänster lykta, samt att köpa en när den andra var så sliten som den var så kändes det bättre med 2 friska. Betalade bara 5700:-/st för dom.
Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatte[…]

Vet inte om en B4 har det där lilla stöd[…]

Byta ac rem på Volvo 940

Detta kanske hjälper dig: https://www.jagrull[…]

Serviceintervall Volvo v60 2013

Hej, Är det någon med tillgång[…]