Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5smurfen
Upplevde en skum grej i går. v70 -01 t5. Som bekant så var det ju rätt ljummet i går (33grader i skuggan) kopplade på kärran och drog till brädgården får att hämta lite panel. Det var framlagt betalt och klart så jag stannade bara och hoppade ur med bilen i gång för att slippa bränna röven av mig igen när jag skulle i väg. Ac.n stod på 18 grader och behaglig temp i bilen. Jag var ute ca 5-6 minuter och precis när jag bandat färdigt så hör jag att ac pumpen stannar och fläkten med tycker jag.

Knöt bara upp spännbandet och hoppade in i bilen då står tempmätaren på rött och det larmar för hög motortemp. Min tanke var att jag åker så bilen får kylas ned. Drog på full värme och hann bara åka 300m så nästan flög tempmätaren tillbaka på normal nivå igen rakt upp. Inget konstigt på vägen hem heller och när jag kom hem lät jag bilen stå på tomgång igen för att provocera men inget hände den stod helt normalt och fläkten gick som den skulle och likaså ac;n. Kan den ha fått något värmeslag? den stod ju mitt i solen med gassandet mot fronten? Blev lite oroad över topplockspackningen men ingen glykol hade försvunnit nivån stod fortfarande på max och det var ingen fara att skruva av locket när den var varm.

I jul–februari har det i Finland föreko[…]

Hurra. Äntligen en som förstår att[…]

Låter bekant, kolla att inte Support Air Val[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag hade ett carlinkit 5.0 2air till min V90 2020 […]