Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Sen en lång tid tillbaka har jag ett knattrande ljud i bilen (-01 V70N) som hörs in i kupén från motorrummet.
Det verkar aktiveras när man använder centrallåset, och efter lång tid minskar det till ett lägre ljud. Tills man använder centrallåset igen...
Spelade in en film där ni kan höra ljudet som verkar komma rakt under spolarvätskebehållaren. Motorn är inte igång, utan det är bara detta knatter.

http://videobam.com/eoCgi (letade vilt efter en hostingsajt för video, så jag vet inte om just denna var optimal. Hoppas länken funkar iaf)

Vet någon vad man kan göra åt det?
Ingen som vet vad det knattrande ljudet kommer sig av? Sitter det nåt relä där under spolarvätskebehållaren ex?
Att ljudet kommer från centrallåset kopplar jag alltså pga det börjar låta när man låser/låser upp bilen med fjärren. Ljudet är inte vid själva låsen utan kommer nånstans i närheten av behållaren till spolarvätskan, under ?
Det är en bensinare 2.4 på 170hk
När bilen stått länge (ej igång) så tickar det långsamt som en klocka på samma ställe. Om jag då låser upp bilen så blir tickande mycket mer intensivare.
Skrev knattrar förut, tickar kanske är ett bättre ord.
Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Bör inte vara någon skillnad. Samma mot[…]

Carplay Trådlös adapter

Hej! Vi var och hämtade våran V60 idag[…]

Volvo car UX

Enligt supporten ska det inte vara någon far[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]