Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mina elmanövrerade framstolar på min V70 -01 håller inte på innställningen jag setter på dom. Memoryen verkar strula. Finns det nogon batteri eller liknande som behöver bytas eller kan det vara nått annat? :?:
Användarvisningsbild
av Janne3
Är de alla lägen som det blir fel på eller tex fram bak?? för de finns en hallgivare i varje motor som räknar pullser så är det fel på den så får vet den ju inte vart den har varit
Jense skrev:Mina elmanövrerade framstolar på min V70 -01 håller inte på innställningen jag setter på dom. Memoryen verkar strula. Finns det nogon batteri eller liknande som behöver bytas eller kan det vara nått annat? :?:
minnet är strömkänsligt, så om ditt startbatteri är dåligt, så spänningen doppar kraftigt vid start, så nollas minet
Användarvisningsbild
av Jense
Tackar för svar. Jag tror att startbatteriet kann vara orsaken.
Felet arat sig så h¨r: jag¨ställer inn stolen - trycker "save". Sen åker min fru i Volvon och n¨r jag trycker på min sparade inställning är den borta.
Mycke irriterande, men nu vet jag varför. :idea:
Användarvisningsbild
av _Rick_
Min gör det oxå. Väldigt irriterande. Man tycker ju att de kunde satt i en stor konding i DSM:ens strömmatning så den klarade strömdippar.

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]