Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en V70 03 som har basic ljudsystem(d.v.s de gråa). Jag har noterat på skroten att ett par bilar har vad man kallar performance högtalare(d.v.s de svarta). Kan man köpa dessa och byta rakt av? Eller finns det något man måste tänka på? Måste man dra nya sladdar? Måste man ta med något slutsteg? Och hur fungerar det om man plockar från en S60 som ex saknar högtalare i bakstolpar?
snowman skrev:Hej,

Jag har en V70 03 som har basic ljudsystem(d.v.s de gråa). Jag har noterat på skroten att ett par bilar har vad man kallar performance högtalare(d.v.s de svarta). Kan man köpa dessa och byta rakt av? Eller finns det något man måste tänka på? Måste man dra nya sladdar? Måste man ta med något slutsteg? Och hur fungerar det om man plockar från en S60 som ex saknar högtalare i bakstolpar?

Samma kablar till alla högtalare. Det enda du behöver om du ska ha High Preformance högtalare är förstärkare och kabelmatta mellan förstärkare och radio. S60 och V70 har samma högtalare.
Mvh
Soe69 skrev:
snowman skrev:Hej,

Samma kablar till alla högtalare. Det enda du behöver om du ska ha High Preformance högtalare är förstärkare och kabelmatta mellan förstärkare och radio. S60 och V70 har samma högtalare.
Mvh
Förstår.

Vad jag förstår så är det grå högtalare som är basic och svart som är high performance. Vad är grå/lila? Eller är det en variant på basic bara? funkar dem ihop?
Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]