Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t3r0
Hello.
Bytte halvljus lampan på den så roliga och trånga passagerar sidan på min S60 T5 2005.
Lyckades efter ca 3-4h av rent krigande få dit den, vart jäääätte glad, men då kom nästa problem...
Motorn till höjdjusteringen hade lagt av, har kollat kontakterna och försökt pressa in dem lite extra men den pekar ändå rätt ner.
Nån som har en bra förklaring till varför den kan ha strejkat?
Vänstern fungerar som den ska.

Tacksam för all hjälp som jag kan få.
/ T3r0
av t3r0
Perc skrev:Går motorn på höger sida då? Rörde du motorn när du "krigade"?
med passagerarsidan menar jag höger sida och den fungerar som sagt inte, vad jag vet så rörde jag inte motorn när jag kriga :P
Användarvisningsbild
av Perc
Tänkte mest om du tog ut motorn för att komma åt bättre, eller nåt. Ställmotorn har nämligen en kula som, sidledes, ska in i en kulskål bakpå reflektorn.
av t3r0
Perc skrev:Tänkte mest om du tog ut motorn för att komma åt bättre, eller nåt. Ställmotorn har nämligen en kula som, sidledes, ska in i en kulskål bakpå reflektorn.
okej. kanske råkade peta till reflektorn så pass hårt att den hoppa ur?
Användarvisningsbild
av Perc
t3r0 skrev:
Perc skrev:Tänkte mest om du tog ut motorn för att komma åt bättre, eller nåt. Ställmotorn har nämligen en kula som, sidledes, ska in i en kulskål bakpå reflektorn.
okej. kanske råkade peta till reflektorn så pass hårt att den hoppa ur?
Det låter inte troligt, du ska nog göra mer än att "peta" för att den ska hoppa ur. :)

Lyser halvljuset rätt eller pekar det ner i marken? Ställ dig mot en vägg och jämför med andra sidan. Du kan också kolla om reflektorn rör sig fritt inuti strålkastarhuset eller om den sitter fast som den ska.

Och du har fortfarande inte svarat på frågan om ställmotorn går eller inte. Dvs om felet är elektriskt eller mekaniskt.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]