Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mame
Hej!

För en vecka sedan fick jag använda startkablar för att starta upp min bil efter att batteriet dog.

Men innan jag listade ut att det va batteriet så trodde jag det var startmotorn som var defekt då jag gjorde massa startförsök.

Under tiden då startförsöken gjordes kom felmeddelanden "BROMSFEL STANNA OMGÅENDE" och "SRS-AIRBAG SERV. OMGÅENDE".

När jag startade bilen med startkablar då det visade sig vara batteriet som var dålig så slocknade felmeddelandet om bromssystemet men inte om airbag.

Har haft felmeddelandet i 1 vecka och är orolig om säkerheten.

Kommer besiktningen klassa detta felet som en tvåa?

Vad kan jag göra innan jag måste lämna in bilen till Bilia?

Tacksam för svar! :)
av m2c
Jag har hört att SRS systemet sätter felkod om spänningen är för hög eller låg. Måste nollas med PPC/vida/autocom.
Om du skriver vart du bor så kanske någon kan hjälpa dig.

Och ja, besiktningen kommer att anmärka på lysande lampa.
av pilotto2
m2c skrev:Jag har hört att SRS systemet sätter felkod om spänningen är för hög eller låg. Måste nollas med PPC/vida/autocom.
Om du skriver vart du bor så kanske någon kan hjälpa dig.

Och ja, besiktningen kommer att anmärka på lysande lampa.
Besade min med srs medelandet på färddatorn men srs lampan lyste inte och den gick igenom utan problem , går nog bra bara inte röda srs lampan lyser
av Mame
Röda SRS lampan lyser inte.
Bilen ska besiktigas 3 Maj så det kanske låter som att det är värt att åka till besiktningen utan att åtgärda detta.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]