Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrHook
Har säkert besvarats här tidigare av någon vänlig människa, slänger ut frågan i alla fall.

Vet någon om det är möjligt att kunna få använda aux-in i en HU-603 för att spela upp MP3 från telefonen utan att behöva köpa någon box?
Att köpa en box känns onödigt när typ 70% av funktionerna som medföljer är bortkastade pengar. Skulle helst bara vilja ha en kabel från
headset utgången på telefonen direkt till stereon. Vet att man kan använda radio/cd/kassett för att lösa problemet men önskar ej göra det.

Någon som kan veta något vettigt förslag?
av mrHook
johnnype skrev:http://www.auxadapter.se/
exempelvis, men det är ju en box då fast 100% av funktionerna är AUX-in
Bra alternativ men för samma pengar får man en bättre. måste finnas billigare alternativ, så som sätt ett par kablar där har du löst problemet. men så enkelt är det ju aldrig förstås!
Användarvisningsbild
av johnnype
Det går faktiskt inte, visst på 603'an så kan du teoretiskt koppla in dig direkt på kassettbandspelarens läshuvud och köra med en dummy kassett.. fast med den mängden jobb som krävs så känns 600kr värt istället (och snyggare än en ful-hack). Se till att anpassa impedansen på ingången om du väljer denna lösning, annars lär det låta riktigt dåligt.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Jag själv köpte mig en FM-sändare och kopplade in i cigg uttaget. Den söker efter bästa lediga frekvens sen ställer man in stereon och kopplar på aux-kabeln. Smidigt och billigt.
Användarvisningsbild
av johnnype
Enkelt förvisso men inte nåt vidare till ljud, då föredrar jag CD istället. Tar hellre den "obekvämligheten" över dåligt ljud.
av mrHook
hmm får helt enkelt fundera lite om jag överhuvudtaget orkar bemöda mig, återkommer!
av Psyko
Kör själv med en adapter från auxadapter.se. Fungerar superbra, enkel inkoppling bakom stereon och man väljer själv vart man vill sätta 3,5 mm uttaget.
av fyllet
Jag kör med Jabra SP700 och det fungerar utmärkt! Några år på nacken.....Bara blåtanda från telefonen till Jabran och skulle det ringa så fungerar Jabran som en mic också utan att lyfta luren. Samtalet hörs i bilhögtalarna.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
johnnype skrev:Enkelt förvisso men inte nåt vidare till ljud, då föredrar jag CD istället. Tar hellre den "obekvämligheten" över dåligt ljud.
Jag märker ingen större skillnad på ljudkvalitén gentemot när jag spelar via cd. :)
Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]