Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej,

Jag har en Volvo V70 -03 2.4T där bakre vindrutetorkarmotor slutade fungera. Jag bytade till en ny orginal från Volvo.

Den äldre motorn positionerar torkararmen till höger(I bilens körriktning) precis som på denna bilden :

Bild

Den nya motorn positionerar torkararmen till vänster istället vilket ser mer rätt ut med tanke på hur armen är vinklad MEN hålet för spolarvädskan är mycket mindre i detta läge? Det är först när torkararmen nått mitten som det kommer mer spolarvädska på rutan än på regplåten?

Vet ni något om detta? Har jag kanske ändå fått tag i fel motor? Eller är det kåpan till armen som behöver bytas?
Användarvisningsbild
av Perc
Det fanns två olika bakrutetorkarmotorer på V70N, men vad jag förstått är det bara en av dem som går att få tag på numera. Det finns två olika torkararmar beroende på vilken motor man har. Du får byta både torkararm och plastkåpa för att det ska bli rätt igen. Tyvärr.

Bild

Bild

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]