- fre 04 apr 2014, 17:34
Hejsan alla.. Jag har problem med en bekants V70. Bränslepumpen går inte igång när kontaktstycket är isatt i tankarmaturen. När jag mäter i kontakstycket med det urkopplat får jag B+ när jag slår på tändningen, och jag har satt ström direkt på pumpen och sett så den funkar. Bilen startar när jag tvångsmatar pumpen men när jag kopplar in kontaktstycket igen så funkar det ej. Spänningen från styrdonet försvinner när jag kopplar in kontaktstycket i tankarmaturen.
Bränslepumpen byttes för nån månad sen och även styrdonet till pumpen är ny. Det gamla styrdonet hade brunnit pga fukt/ärg inuti.
Även CEMet är bytt och omprogramerat. Bilen startade förut med det gamla styrdonet Testade med det andra sen funkade inte pumpen med något av styrdonen.
Jag har nu kollat allt jag kan komma på och jag vet överhuvud taget inte vart jag ska fortsätta. Någon som har en ide om vart jag ska kolla härnäst..
Bränslepumpen byttes för nån månad sen och även styrdonet till pumpen är ny. Det gamla styrdonet hade brunnit pga fukt/ärg inuti.
Även CEMet är bytt och omprogramerat. Bilen startade förut med det gamla styrdonet Testade med det andra sen funkade inte pumpen med något av styrdonen.
Jag har nu kollat allt jag kan komma på och jag vet överhuvud taget inte vart jag ska fortsätta. Någon som har en ide om vart jag ska kolla härnäst..
- By MickeL62