Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
225 fram går fritt. Jag har 235 där. Sedan beror det på vad fälgarna har för offset. Jag kör med Volvo XC90 original så de passar ju. Varför vill du ha bredare hjul bak? Det ser väl kanske häftigt ut på en bakhjulsdriven sportbil men på en XC70 ser det ju bara komiskt ut.
Användarvisningsbild
av volvoadde
llesrof skrev:225 fram går fritt. Jag har 235 där. Sedan beror det på vad fälgarna har för offset. Jag kör med Volvo XC90 original så de passar ju. Varför vill du ha bredare hjul bak? Det ser väl kanske häftigt ut på en bakhjulsdriven sportbil men på en XC70 ser det ju bara komiskt ut.
Okej vad kör du för tum?
Anledningen till bredare bak i det här fallet var att de fälgarna jag hittade till ett rimligt pris och avstånd hade det, sen hade det väl inte spelat så stor roll för min del om de var 225 fram och bak.
av llesrof
18 tum XC90-fälg och 50-profil och 335 i bredd. Funkar kanonbra. Enda modifikationen är navringar då XC90 har något större navhål.

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]