Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wheezymoon
Hejsan jag har nyligen införskaffat mig en 04:as s60. Dock så har någon tidigare ägare tagit bort emblemet på grillen. Nu är det så att jag tycker det är snyggare med ett emblem där, samtidigt som jag såg det här i forumet: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=30

Jag älskar som han har gjort, tagit det nyare stora emblemet istället. Så funderade om det gick göra något liknande själv. Är det någon som har gjort det?

Jag mätte emblemet på farsgubbens xc70 -12 och det får knappt plats. Finns det något mindre liknande?
Eller tänkte iaf höra vad ni har för ideer och åsikter. Finns säkert massor som har gjort liknande lösningar.

/Simon
av plankt0n
Det här är också något jag skulle vilja fixa på min S80 -04. Jag tror dock det lättaste är att köpa ett volvo järn emblem på sidan av (Behöver ej vara ett grill specifikt emblem). Därefter på skroten köpa ett s80 emblem (i ditt fall s60) original, och byta ut själva loggan mot järn emblemet. Det hela borde vara väldigt simpelt, där det svåra och "Jobbiga" blir att införskaffa sig ett extra grill emblem, då jag antar att enda stället är skroten då nytt kostar tok för mycket?

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]